کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پایان پشتیبانی واتس‌اپ از چند پلتفرم

16 دی 1395 ساعت 20:02

ایتنا- نرم‌افزار واتس‌اپ ازاین‌پس برای کاربران دستگاه‌های ویندوزفونی که به نسخه 7 این سیستم عامل مجهز هستند و چند پلتفرم دیگر قابل استفاده نخواهد بود و پشتیبانی از این نرم‌افزار برای این دستگاه‌ها به‌صورت کامل متوقف خواهد شد.




نرم‌افزار پیام‌رسان مشهور واتس‌اپ، از این‌ پس برای کاربران دستگاه‌های ویندوزفونی که به نسخه ۷ این سیستم عامل مجهز هستند و نیز چند پلتفرم دیگر قابل استفاده نخواهد بود، و بدین ترتیب پشتیبانی از این نرم‌افزار برای این دستگاه‌ها به‌صورت کامل متوقف خواهد شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی onmsft، با وجود نرم‌افزارهای متعدد پیام‌رسان،‌ امروز اپلیکیشن "واتس‌اپ" محبوب‌ترین نرم‌افزار پیام‌رسان برای تلفن‌های همراه هوشمند در جهان و در میان همه پلتفرم‌ها به‌حساب می‌آید.
بررسی‌ها و آمار حاکی از داشتن بیش از یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان برای این نرم‌افزار است، ضمن اینکه واتس‌اپ به‌خوبی توانسته است تا جایگاه خود را در طول شش سال فعالیت خود در این رده هر چه مستحکم‌تر سازد.

اکنون و در آستانه فرا رسیدن هفتمین سال کاری برای این نرم‌افزار محبوب، مسئولان این شرکت(که تحت کنترل شرکت فیس‌بوک قرار دارد) اعلام کرده‌اند که قصد دارند فرآیند پشتیبانی از دستگاه‌های مجهز به هشت پلتفرم و سیستم عامل را پایان دهند.

 

بر اساس اعلان رسمی مسئولان واتس‌اپ، از این‌ پس کاربران سیستم عامل ویندوزفون نسخه ۷ دیگر قادر به استفاده از این برنامه محبوب نخواهند بود و باید بدنبال راه حل برای خود باشند.

البته همان‌طور که پیش‌تر هم انتظار می‌رفت، کاربران سیستم عامل‌های سری سیمبین نیز از این پس دسترسی خود را به این نرم‌افزار از دست خواهند داد. گفتنی است سیستم‌های عامل نوکیا سیمبین اس ۴۰ و اس ۶۰ در لیست ارائه شده توسط واتس‌اپ حاضر هستند که باید با این نرم‌افزار وداع نمایند.

قطع پشتیبانی واتس‌اپ فقط به این دو سیستم عامل محدود نمی‌شود، بلکه از میان نسخه‌های سیستم عامل محبوب گوگل یعنی اندروید نیز نسخه‌های ۲.۱ و ۲.۲ با واتس‌اپ خداحافظی خواهند نمود.
همچنین iOS6 مخصوص آیفون 3GS نیز از جمله سیستم‌عامل‌هایی است که به پشتیبانی از آن پایان داده خواهد شد.

سیستم‌های عامل شرکت بلک‌بری یعنی بلک‌بری نسخه ۱۰ و Blackberry OS نیز دو نسخه باقی‌مانده از لیست ۸ موردی را تشکیل می‌دهند. شایان ذکر است که این قطع پشتیبانی در تاریخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۷ اعمال خواهد شد.
 


کد مطلب: 47370

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47370/پایان-پشتیبانی-واتس-اپ-چند-پلتفرم

ايتنا
  https://www.itna.ir