کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روبات کره‌ای اولین قدم‌هایش را با سرنشینش برداشت

17 دی 1395 ساعت 18:59

ایتنا - با افزایش دانش هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این محصول می‌توان به توانایی هدایت خودکار در این روبات‌ها نیز امیدوار بود.




روبات عظیم مکانیکی که توسط شرکت کره‌ای هنکوک میرا (HankookMirae) در حال طراحی است، دیگر فقط در قسمت‌های نمایشی سیر نمی‌کند و عملیاتی شده است.
متخصصان شرکت هالیوود ویتالی بلگرو (VitalyBulgarov) به تازگی ویدئویی را در صفحه فیس‌بوک خود قرار داده‌اند که در این ویدئو این روبات مکانیکی اولین قدم‌های خودش را برمی‌دارد. روبات توسط سرنشینش کنترل می‌شود. این سرنشین یا راننده، این ماشین غول پیکر ۱۳ فوتی(۴ متری) با وزنی بالغ بر ۱.۳ تن برای شرکت در عملیات‌های سخت که مناسب حضور انسان بدون محافظت نیست، را هدایت می‌کند. شرایط فیزیکی سخت، آتش‌سوزی‌ها، عملیات‌های نجات و به طور کلی هر محلی که حضور انسان در آن خطرناک می‌باشد، در دستور کار این روبات مکانیکی قرار دارد.


به گزارش ایتنا به نقل از انگجت، البته این وظیفه در آینده‌ای نزدیک عملی نخواهد شد. چرا که این ماشین فعلا در اواسط مراحل تولید خود قرار دارد. سازندگان و ایده پردازان این پروژه به سختی مشغول کار بر روی آن بوده و در آینده شاهد دستاوردهای بزرگ‌تری از آنچه صرفا در ویدئو دیده می‌شود خواهیم بود.

این پدیده همچنی نشان می‌دهد که ساخت چنین روبات‌های مکانیکی فقط مختص به فیلم‌های تخیلی نبوده و همانطور که دیده می‌شود، انسان هم اکنون قادر به ساخت چنین ابزارهایی می‌باشد. البته این ماشین بالطبع دارای مسائل و مشکلات فنی قابل توجهی نیز هست که ممکن است کارایی آن را مورد لطمه قرار دهد. برای مثال منبع انرژی این ماشین برای یک دستگاه در حال حرکت مناسب نبوده و باتری‌ها باید با ویژگی قابل حمل بودن سازگار شوند.

شرکت بلگارو در طی بیانیه‌ای اعلام داشت که هدف اصلی این شرکت، طراحی و عرضه این محصول آینده‌گرایانه و تولید انبوه آن برای کمک به صنایع و امنیت و صلح در سطح جهان، می‌باشد.


البته همانطور که دکر شد برای رسیدن به چنین شرایطی، به سرعت می‌بایست فکری به حال سیستم الکتریکی این روبات شود، چرا که در سفر به مناطق سخت که در آن نیروی برق به راحتی در اختیار نیست، این ربات فقط قادر با استفاده از باتری‌های غول آساست که می‌تواند به زمینگیر شدن آن منجر گردد.

با افزایش دانش هوش مصنوعی به کار گرفته شده در این محصول می‌توان به توانایی هدایت خودکار در این ربات‌ها نیز امیدوار بود. این امر با اینکه در حال حاضر دور از انتظار می‌نماید، اما قابل دسترسی است. شرکت مزبور با کار بر روی این پروژه سایر شرکت‌ها را نیز به این امر تشویق می‌کند. در آینده نه چندان دور، با پیشرفت علم در زمینه باتری می‌توانیم شاهد توانایی انجام ماموریت‌های طولانی در این ربات‌ها باشیم.
 


کد مطلب: 47358

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47358/روبات-کره-ای-اولین-قدم-هایش-سرنشینش-برداشت

ايتنا
  https://www.itna.ir