۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

تجهیز تمامی ایستگاه‌های مترو شهر نیویورک به وای‌فای

ایتنا- تمام خطوط و هر ۲۷۹ ایستگاه متروی شهر نیویورک آمریکا به شبکه اینترنتی وای فای مجهز شده‌اند.
تجهیز تمامی ایستگاه‌های مترو شهر نیویورک به وای‌فای


مترو سیستم حمل و نقل شهری، معمولاً جایی ا‌ست که اینترنت و آنتن موبایل قطع می‌شود و افراد از دسترس خارج می‌شوند. درحالی‌ که روزهای نخستین سال ۲۰۱۷ را سپری می‌کنیم، بهتر است بدانید تمام خطوط و هر ۲۷۹ ایستگاه متروی شهر نیویورک آمریکا به شبکه اینترنتی وای فای مجهز شده‌اند.


به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این هدف، در آخرین روزهای باقی‌مانده به تاریخ تحویل طرح، محقق شد. مقامات رسمی قول دادند که تمام ایستگاه‌های متروی شهر نیویورک تا پایان سال ۲۰۱۶، به ‌ فای مجهز خواهند شد و در نهایت این حرف در آخرین دقیقه‌های باقی‌مانده به پایان سال ۲۰۱۶، محقق شد.

از شب سال نو، تمام ۲۷۹ ایستگاه مترو این شهر به اینترنت دسترسی پیدا کردند. مدت زیادی است که وای فای در ایستگاه‌های مترو وجود دارد(اولین ایستگاه مترو در سال ۲۰۱۱ به وای فای مجهز شد) اما ویژگی‌های شما نیز مهم است که وای فای داشته باشد یا اینکه وای فای آن هیچ مشکلی نداشته باشد.

از آنجا که پوشش‌دهی شبکه‌های مخابراتی و آنتن دهی موبایل دغدغه اصلی در زمینه تجهیز سامانه قطارهای زیرزمینی است، تکمیل پروژه وای‌فای متروی نیویورک نزدیک به ۵ سال طول کشید. به‌خصوص اینکه مترو روزانه میزبان میلیون‌ها نفر متقاضی اتصال به اینترنت خواهد بود و این مسئله نیازمند تجهیزات بسیار قدرتمند و گرانقیمتی است.

با همه این تفاسیر، از این پس کاربران با ورود به قطارهای شهر نیویورک می‌توانند به شبکه وای فای متصل شده و از سرعت‌بالا و امکان استفاده رایگان از آن بهره‌مند شوند. سیستم وای فای متروی این شهر به صورت قرارداد زمانی عمل می‌کند و هر یک ساعت اتصال کاربر به اینترنت قطع می‌شود، اما با رجوع مجدد به پورتال اتصال می‌توان برای یک ساعت دیگر قرارداد رایگان را تمدید کرد.


سیستم دسترسی سلولی به اینترنت بر پایه سیستم سلولی آنتن‌دهی موبایل است و زمانی که ایستگاه‌ها توان ارائه اینترنت قدرتمند را داشته باشند، با افزودن تجهیزات میانی یا تطبیق تجهیزات موجود با WiFi ایستگاه، می‌توان این امکان را ایجاد کرد که در تونل‌ها نیز دسترسی دائم به اینترنت وجود داشته باشد. از اینجای کار به بعد، عمل به وعده‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود.

پوشش سلولی کامل، نیازمند صرف زمان بیشتری است و تا اوایل سال ۲۰۱۷ آماده نخواهد شد. در تونل‌ها و مکان‌هایی که احتمالاً در طول مسیر هستند، اینترنت شما در آن مکان خاموش یا اصطلاحاً آفلاین می‌شود.
دسترسی به اینترنت و آنلاین شدن در شهر نیویورک آسان است چون هم سیستم‌های مذکور و هم کیوسک‌های گیگابیت وای فای در این مکان‌ها وجود دارد. گفتنی است در حال حاضر اغلب نقاط سطح شهر نیویورک نیز به کیوسک‌های وای-فای رایگان با سرعت ۱ گیگابیت بر ثانیه مجهز هستند؛ یعنی عملاً اتصال به اینترنت در این شهر یکی از آسان‌ترین اعمال روزانه مردم محسوب می‌شود.
 
کد مطلب: 47356
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام