کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رشد چشمگیر درآمد ناشی از تولید ابرکامپیوترها

13 دی 1395 ساعت 13:01

ایتنا- بازار ابرکامپیوترها در سال 2016 میلادی سال بسیار خوبی را پشت سرنهاده است و به نظر می‌رسد که این روند در سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد.




هرچند صنعت ساخت ابرکامپیوترها در چند سال اخیر،‌ به شاخه‌ای مطرح در عرصه فناوری اطلاعات بدل شده، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این صنعت در سال ۲۰۱۶ میلادی سال بسیار خوبی را پشت سرنهاده است و به نظر می‌رسد که این روند در سال جدید میلادی نیز همچنان ادامه داشته باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی digitimes، ابرکامپیوترها در دنیای امروزی ما به‌تدریج دارای کاربری‌های بیشتر و متنوع‌تری می‌شوند و به همین جهت نیز بازار این رده از فناوری اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

بر اساس گزارش‌هایی که به تازگی منتشر شده، سال ۲۰۱۶ برای تولیدکنندگان ابرکامپیوتر سالی غنی و بسیار درخشان بوده است و این صنایع توانسته‌اند با عملکرد خود، سودی چشمگیر در این سال به دست بیاورند که از نگاه صاحبنظران، به معنای رونق و رشد هرچه بیشتر آن در سال‌های آتی خواهد بود.

 

از جمله، مرکز تحلیلی آی دی سی به‌تازگی با بررسی کردن شرایط و شاخص‌های این بازار مانند تولید و فروش و گستره مشتریان، اقدام به انتشار آمار و ارقام مربوط به فروش و سود حاضر در آن کرده که نتایج آن، پیش‌بینی آینده خوب را به دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، رقم نهایی سود این صنایع در سال ۲۰۱۶ به میزان ۳.۹ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد داشته که پیشرفتی چشمگیر به شمار می‌آید.

بدین‌ ترتیب، سود نهایی به دست آمده در آخرین بازه سه‌ماهه ثبت‌ شده در این بازار برابر با ۸.۱ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با سود ۷.۸ میلیارد دلاری در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۵، به‌خوبی رشد این صنایع را نشان می‌دهد.


کد مطلب: 47301

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47301/رشد-چشمگیر-درآمد-ناشی-تولید-ابرکامپیوترها

ايتنا
  https://www.itna.ir