کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حمله سایبری روسیه به شبکه برق آمریکا

13 دی 1395 ساعت 11:37

ایتنا- شبکه توزیع برق در ایالات‌متحده آمریکا در شهر ورمونت به‌تازگی با مشکلاتی روبرو شده است که به نظر می‌رسد که این مشکلات به‌واسطه فعالیت هکرهای روس انجام‌شده است.




شبکه توزیع برق در یکی از شهرهای ایالات‌متحده آمریکا به نام ورمونت به‌تازگی با مشکلاتی روبرو شده است، و اینطور که صاحبنظران می‌گویند، به نظر می‌رسد که این مشکلات به‌واسطه فعالیت هکرها روی داده باشد.


به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی cnet، به نظر می‌رسد که جنگ سرد همچنان ادامه دارد ولی این بار به‌جای این‌که این جنگ بین دیپلمات‌ها و به‌صورت مستقیم انجام شود، در پشت پرده و در داخل کامپیوترها بین آمریکا و روسیه در جریان است.

در طول چند سال گذشته بارها داستان‌های مربوط به هک شدن تجهیزات آمریکا توسط هکرهای روسیه به رسانه‌ها راه‌یافته است و این بار هک جدیدی به‌صورت مستقیم شهروندان آمریکایی را هدف قرار داده است.

 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پس از انجام تحقیقاتی در زمینهٔ ازکارافتادن شبکه توزیع برق ورمونت، آثاری از کدهای مخرب هکرهای روسیه در سیستم‌های کامپیوتری این مرکز یافته شده است.

مسئولان این منطقه نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داده و به‌صورت مستقیم خواستار رسیدگی و برخورد شدید با هکرهای مسبب این ماجرا شده‌اند.

شایان‌ذکر است که وزارت نیروی آمریکا از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرده است و به نظر می‌رسد که مسئولان این سازمان قصد دارند تا رویکرد محافظه‌کارانه‌ای در این زمینه را درپیش بگیرند زیرا به‌زودی با تغییر رییس‌جمهور آمریکا ممکن است تغییرات زیادی در راه باشند.
 


کد مطلب: 47300

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47300/حمله-سایبری-روسیه-شبکه-برق-آمریکا

ايتنا
  https://www.itna.ir