۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۱۴

فاز نخست دولت الکترونیک دهه فجر رونمایی می شود

ایتنا - امروزه هوشمندسازی مدیریت مصرف آب به عنوان یک برنامه اساسی مطرح است.
فاز نخست دولت الکترونیک دهه فجر رونمایی می شود


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فاز نخست دولت الکترونیک در دهه فجر امسال رونمایی می‌شود.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی با بیان اینکه برای شفافیت و افزایش بهره‌وری راهی به جز اتصال همه دستگاه‌های اجرایی به دولت الکترونیک وجود ندارد، گفت: از برنامه‌هایی که رئیس جمهور بر آن تاکید دارند، اجرای دولت الکترونیک و دولت همراه است که باعث انجام صرفه‌جویی می‌شود و جلوی فساد و جعل گرفته شده و سرعت کار بالا می‌رود.

وی که در جلسه بررسی اتصال خوشه کشاورزی، محیط زیست و آب به شبکه دولت الکترونیک سخن می‌گفت، افزود: این خوشه از دولت الکترونیک دارای دامنه فعالیت به عرض جغرافیای کشور بوده و نیاز است با مخاطبان ارتباط منظمی داشته باشند که در این زمینه راهی به جز هوشمند کردن فعالیت‌ها و دولت الکترونیک نداشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مساله آب فقط مختص ایران نیست و معضل آینده کشورها موضوع آب خواهد بود ، اظهار کرد: امروزه هوشمندسازی مدیریت مصرف آب به عنوان یک برنامه اساسی مطرح است.

واعظی با اشاره به اهمیت خوشه کشاورزی، محیط زیست و آب در دولت الکترونیک تصریح کرد: دولت الکترونیک بدون این خوشه از فعالیت‌ها نمی‌تواند راه‌اندازی شود و وقتی این خوشه در دولت الکترونیک کارش را آغاز کند، اهمیت آن بیشتر مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه راه آبادانی روستاها آوردن اقتصاد به روستاها و رونق کسب‌وکارهای روستایی است اضافه کرد: با بردن اینترنت و خدمات الکترونیکی به روستاها فکر می‌کنیم وزارت جهاد کشاورزی از قدرت مانور بالایی برخوردار می‌شود. اگر وزارت کشاورزی ١٢٠٠ مرکز کشاورزی خود در روستاها را اعلام کند، آنها را در اولویت برای اتصال به اینترنت قرار می‌دهیم.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: پیش از این نیز طی همکاری با وزارت بهداشت، بیش از ۵ هزار دفتر سلامت روستایی به ما اعلام شد که تا پیش از دهه فجر همه آنها را برای برقراری سلامت الکترونیک به اینترنت آماده کنیم.

وی با اشاره به اتصال بیش از ٢٠هزار روستا به اینترنت تاکنون گفت: قرار است تا پایان کار دولت همه روستاهای بالای ٢٠خانوار در کشور به شبکه اینترنت متصل شوند. در دو سه سال گذشته همه زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات برقرار شده است و باید بتوانیم در فاز نخست دولت الکترونیک که در دهه فجر، رونمایی می شود، خوشه کشاورزی، محیط زیست و آب را پررنگ ظاهر کنیم. امیدواریم با برنامه ریزی تا نیمه بهمن بتوانیم هماهنگی میان وزارتخانه ها و سازمان فناوری اطلاعات ایجاد کنیم.
کد مطلب: 47295
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام