۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۶

شکایت از اپل به علت مرگ ناشی از حواس‌پرتی با فیس‌تایم

ایتنا - راننده خودروی مقصر که با تصادف با خودروی این خانواده باعث مرگ دختر خردسالشان شده است در حال استفاده از قابلیت فیس‌تایم گوشی آیفون خود بوده و همین حواس‌پرتی باعث این واقعه دردناک شده است.
شکایت از اپل به علت مرگ ناشی از حواس‌پرتی با فیس‌تایم


اعضای یک خانواده در تگزاس آمریکا از شرکت اپل به علت مرگ دختر خردسالشان در جریان یک سانحه رانندگی شکایت کرده‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس، آنها می‌گویند راننده خودروی مقصر که با تصادف با خودروی این خانواده باعث مرگ دختر خردسالشان شده است در حال استفاده از قابلیت فیس‌تایم گوشی آیفون خود بوده و همین حواس‌پرتی باعث این واقعه دردناک شده است.

خودروی یادشده در زمان تصادف با سرعت ۱۰۵ کیلومتر در حال حرکت بود و از پشت به خودروی تویوتای خانواده مودیسته در شمال دالاس برخورد کرد. در جریان حادثه مذکور پدر خانواده به شدت مجروح شد و دختر ۵ ساله‌اش موریا که در صندلی پشت نشسته بود به علت شدت جراحات وارده درگذشت.

این واقعه در دسامبر سال ۲۰۱۴ رخ داده و گارت ویلهم راننده ۲۲ ساله خودروی مقصر در حال استفاده از قابلیت ارتباط تصویری فیس‌تایم بر روی گوشی آیفون ۶ پلاس خود بوده است. خانواده شاکی معتقدند اپل باید فیس‌تایم را به گونه‌ای طراحی می‌کرد تا در صورت رانندگی کاربران قفل و غیرقابل استفاده شود، اما چنین کاری انجام نداده است.

در شکایت ثبت شده تصریح شده که اپل در سال ۲۰۰۸ این فناوری را ابداع و آن را در دسامبر سال ۲۰۱۴ نهایی کرده، اما از افزودن آن به فیس‌تایم خودداری کرده و به کاربران در مورد خطرات استفاده از آن در زمان رانندگی هم هشدار نداده است. اپل هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.
کد مطلب: 47287
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام