کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

عضویت رسمی مایکروسافت در بنیاد لینوکس

خبرگزاری فارس , 12 دی 1395 ساعت 13:15

ایتنا - همکاری مایکروسافت با فعالان جامعه متن‌باز دسترسی به ابزار آزاد و منعطف و هوشمند و همین‌طور خدمات کلود را ممکن می‌کند.




مایکروسافت که سرانجام نتوانست در رقابت با لینوکس این سیستم‌عامل را از میدان به در کند، تصمیم گرفت با آن کنار بیاید و به بنیاد لینوکس بپیوندد.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سیو-تودی، این اقدام تحولی اساسی در نگرش مایکروسافت به نرم‌افزارهاو برنامه‌های متن‌باز تلقی می‌شود و نشان می‌دهد که مایکروسافت استانداردهای خود را تغییر داده و دیگر قصد ندارد کدهای برنامه‌نویسی خود را مخفی نگهدارد.

اسکات گوتری، معاون واحد کلود و خدمات تجاری مایکروسافت در این مورد می‌گوید: ما قصد داریم از این طریق به توسعه‌دهندگان امکان دهیم تا سرمایه‌گذاری گسترده‌تری بر روی خدمات کلود و موبایلی به عمل اورند و ابزار و خدمات بیشتری را در این زمینه طراحی کرده و به کار بگیرند.

وی افزوده است: همکاری مایکروسافت با فعالان جامعه متن‌باز دسترسی به ابزار آزاد و منعطف و هوشمند و همین‌طور خدمات کلود را ممکن می‌کند و امیدواریم از این طریق شاهد سطوحی بی‌سابقه از خلاقیت و نوآوری باشیم.

کارشناسان پیوستن مایکروسافت به بنیاد لینوکس را بخشی از استراتژی گسترده‌تر ان برای همکاری نزدیک با طراحان نرم‌افزارهای متن باز برای حضور گسترده‌تر در بازار خدمات، نرم‌افزار و سخت‌افزارهای همراه می‌دانند.


کد مطلب: 47281

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47281/عضویت-رسمی-مایکروسافت-بنیاد-لینوکس

ايتنا
  https://www.itna.ir