کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لنوو و آخرین تینک‌پدها

12 دی 1395 ساعت 13:54

ایتنا- تینک‌پد (ThinkPad) یک خط تولیدی لپ‌تاپ و تبلت زیر نظر شرکت لنوو است که نسخه‌های به روزرسانی شده آن نیز در بازار موجود است.




نسخه‌های اخیر تینک پد لنوو، توسط شرکت آی‌بی‌ام طراحی، تولید و فروخته می‌شد، تا این‌که در سال ۲۰۰۵ شرکت آی‌بی‌ام تجارت رایانه‌های خود را به لنوو واگذار کرد. بعضی از این تینک‌پدها از حافظه سه‌بعدی فوق سریع اینتل (Intel) استفاده می‌کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، یکی از سنت‌های جالبی که لنوو دنبال می‌کند این است که از تینک‌پدهای جدید خود در نمایشگاه سی‌ای‌اس (CES) رونمایی می‌کند. با اینحال اتفاقی که امسال رخ داد کمی متفاوت از این سنت بود.
لنوو به‌عنوان یک سازنده کامپیوتر، یک لپ تاپ تینک‌پد را وارد بازار کرد که از نسخه رسمی سیستم عامل ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر هم نباید انتظار داشته باشیم که نرم‌افزارهای اضافی روی این لپ‌تاپ‌ها وجود داشته باشد و منابع سیستم را مصرف کرده و برای سیستم خطرات امنیتی ایجاد کند.

البته بصورت متعارف به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری زیادی در دنیا و در میان برندهای گوناگون صورت می‌گیرد. همه سیستم‌های جدید از پردازنده‌های نسل هفتم Core و بعضی از مدل‌های بزرگ‌تر( تینک‌پد T470، T470p، T570، L470 و L570) می‌توانند از حافظه سه‌بعدی فوق سریع Optane اینتل استفاده کنند.

با اینحال شما فقط می‌توانید تا ۱۶ گیگابایت از این حافظه‌های پیشرو در اختیار داشته باشید و به همین خاطر درایو اصلی در سیستم شما، قابلیت جایگزینی ندارد اما همین حافظه می‌تواند در مواقعی که اس‌اس‌دی(SSD)، سرعت کافی را ندارد، به شما کمک کند. ترک‌پدهای پیشرفته و حفاظت در مقابل کابل‌های USB را نیز باید به امکانات جالب این دستگاه افزود.


برترین مدل در این سری، لپ‌تاپ هیبریدی تینک‌پد یوگا ۳۷۰ است که جایگاهی مابین سری‌های یوگای ۲۰۰ و ۴۰۰ لنوو دارد، و به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی مجهز شده است. این دستگاه به اندازه کافی استحکام داشته و توانسته استاندارد نظام میلسپک( MilSpec) را دریافت نماید. وزن این مدل ۱.۴ کیلوگرم بوده و نمایشگر آن از رزولوشن فول اچ دی پشتیبانی می‌نماید، ضمن اینکه شارژدهی باتری آن به ۱۰ ساعت می‌رسد.

نکته مثبت در این لپ تاپ، پشتیبانی از تاندربولت ۳ (Thunderbolt 3) برای اتصال به داک‌ها (dock) و نمایشگرهای جدید لنوو است.

قیمت مدل یوگا ۳۷۰ برابر ۱۲۶۴ دلار تعیین شده و از ماه مارس ۲۰۱۷ وارد بازار خواهد شد. مابقی لپ‌تاپ‌های این سری هرکدام با هدف برآورده ساختن نیازهای بخشی از کاربران بازار، به‌روز رسانی شده‌اند. مدل T۵۷۰ نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن ۴K دارد. درگاه تاندربولت ۳ در تمامی مدل‌های سری T حاضر است، و مدل ۱۲ اینچی X۲۷۰ نیز به درگاه USB-C مجهز شده است.
 


کد مطلب: 47240

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47240/لنوو-آخرین-تینک-پدها

ايتنا
  https://www.itna.ir