۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۳
متخصصان تکنولوژی می‌گویند:

امکان قطع اینترنت به مدت ۲۴ ساعت در سال ۲۰۱۷

ایتنا - یک متخصص تکنولوژی در حدسی غیرمتعارف، پیش‌بینی می‌کند که اینترنت در سال آینده به مدت یک روز کامل مختل خواهد شد.
امکان قطع اینترنت به مدت ۲۴ ساعت در سال ۲۰۱۷


یک کارشناس ارشد امنیت اطلاعات به تازگی پیش‌بینی کرده است که از جمله وقایع سال ۲۰۱۷ یکی قطع کوتاه مدت اینترنت و دیگری شیوع یافتن جعل اخبار خواهد بود.

پیش‌بینی درباره قطع اینترنت در سال ۲۰۱۷، از اتفاقات مشابهی که امسال در برخی وب‌سایت‌ها اتفاق افتاد، نشأت می‌گیرد. بدین ترتیب کارشناسان صنعت فناوری اطلاعات، با بررسی قرائن و شواهد مختلفی، به حدسیاتی پیرامون سال ۲۰۱۷ پرداخته‌اند و نتیجتاً آنچه در سال آینده از فناوری ابر تا اینترنت در بخش‌های مختلف رخ خواهد داد را پیش‌بینی کرده‌اند، با این حال یک متخصص تکنولوژی در حدسی غیرمتعارف، پیش‌بینی می‌کند که اینترنت در سال آینده به مدت یک روز کامل مختل خواهد شد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از ITP.NET، جیمز کاردر مدیر ارشد بخش امنیت اطلاعات و معاون رئیس شرکت لاگ ریتم (LogRhythm) ، پیش‌بینی کرده است که یک وقفه ۲۴ ساعته به دلیل هجوم بزرگ از نوع DDoS در شبکه جهانی اینترنت در سال ۲۰۱۷ رخ می‌دهد.
او در گفت‌وگو با بیزینس اینسایدر عنوان کرده است: در سال ۲۰۱۷، در یک زمان و مکان خاص خواهیم دید که اتفاق بزرگی روی می‌دهد، در این شرایط اگر اینترنت قطع شود، بازارهای مالی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

به نظر می‌رسد منشأ این پیش‌بینی، برخی علائم دیده شده در سال جاری در وب‌سایت‌های مهم و پربیننده‌ای مانند توئیتر و spotify بوده است که طی آن، این پایگاه‌ها به مدت چند ساعت متوقف شدند.
کاردر در بیزینس اینسایدر ضمن ارائه هشدار، گفته که این موارد صرفاً به دلیل انجام برخی تست‌ها توسط مجرمین سایبری بوده و بدین ترتیب باید در انتظار حملات بزرگ بود.


او افزود: اگر ثابت کنید که می‌توانید سایت‌های عظیم را مختل کنید و اینترنت گسترده آمریکا را به مدت چند ساعت دچار اختلال نمایید، به نظر می‌رسد که قطع ۲۴ ساعته به راحتی رخ می‌دهد.
این متخصص تکنولوژی همچنین پیش‌بینی کرد که بحث پیرامون موضوع اخبار جعلی که امسال جدی شد، در سال جدید ادامه خواهد داشت و احتمالا اوضاع آن بدتر هم خواهد شد.

گفتنی است در زمینه انتشار اخبار جعلی توسط برخی وب‌سایت‌های مطرح مانند فیس‌بوک، اخیراً بحث‌ها و اخبار فراوانی منتشر شده است.

وی تصریح می‌کند: قدرت نفوذ، در حال تغییر از مجاری اصلی اخبار است و به تدریج دیگر سایت‌های اینترنتی نیز به منابع خبری بدل می‌گردند. وی افزود: فکر نمی‌کنم آنچه که این خروجی‌های اصلی خبری می‌توانند ارائه دهند، کمرنگ گردد. آنها با تلاش در بکارگیری کنترل رسانه‌ای، به اخبار جعلی پاسخ خواهند داد.
 
کد مطلب: 47217
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام