۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۵

آغاز ساماندهی بازار تجهیزات حفاظتی

انتقال سرور تبادل اطلاعات به داخل
ایتنا - پس از الزام ناجا به استفاده از دوربین‌های مداربسته در تمامی واحدهای صنفی، بازار تجهیزات دوربین‌های مداربسته و حفاظت الکترونیک رونق گرفت.
آغاز ساماندهی بازار تجهیزات حفاظتی


پس از الزام ناجا به استفاده از دوربین مداربسته و تجهیزات حفاظتی در واحدهای صنفی، ساماندهی بازار این تجهیزات و برخورد با کالای بی‌نام و غیررسمی توسط اتحادیه حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی در دستور کار قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از فارس، امین پورفتح الله، نائب رئیس کمیسیون واردات اتحادیه حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی از آغاز ساماندهی بازار تجهیزات دوربین های مداربسته خبر داد و اظهار داشت: پس از الزام ناجا به استفاده از دوربین‌های مداربسته در تمامی واحدهای صنفی، بازار تجهیزات دوربین‌های مداربسته و حفاظت الکترونیک رونق گرفت و در حالیکه تا ۵ سال پیش دوربین مداربسته کالایی لوکس بود اما هم اکنون به یک کالای مصرفی تبدیل شده که نه تنها در اماکن تجاری و عمومی، بلکه برای خانه‌ها نیز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی بازار تجهیزات حفاظت الکترونیک، گفت: این تجهیزات ارتباط مستقیم با حریم خصوصی افراد دارند و علاوه بر این به دلایل مذهبی، فرهنگ استفاده از تجیهزات مداربسته در ایران با سایر کشورها متفاوت است و عواقب هک احتمالی این سیستم و در نتیجه سرقت اطلاعات و شکستن حریم خصوصی افراد اهمیت بیشتری می‌یابد.

نائب رئیس کمیسیون واردات اتحادیه حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی اضافه کرد: علی‌رغم این حساسیت‌ها هم اکنون حدود ۵۰ درصد از تجهیزات دوربین‌های مداربسته در بازار، بی‌نام و نشان، غیررسمی یا دارای برندهای زیرپله‌ای هستند که به دلیل مشخص نبودن نام سازنده و واردکننده ، علاوه بر کیفیت و امنیت پایین، قابل رهگیری و دارای خدمات پس از فروش نیستند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد امنیتی درباره تجهیزات حفاظتی، گفت: تبادل اطلاعات در این دوربین‌ها روی شبکه اینترنت انجام می‌شود که این امر مخاطرات امنیتی در پی خواهد داشت و در صورت نامشخص بودن سازنده و واردکننده درباره کالاهای بی‌نام، شناسایی سرورهای نگهداری این اطلاعات و در نتیجه دسترسی به اطلاعات در مواقع نیاز امکان‌پذیر نیست.

نائب رئیس کمیسیون واردات اتحادیه حفاظت الکترونیک و شبکه‌های ایمنی بر لزوم انتقال سرور دوربین‌های مداربسته خارجی به دیتاسنترهای داخل کشور تاکید کرد و گفت: هم اکنون تنها یکی از کمپانیهایی که این دوربین‌ها را تولید می‌کند، با انتقال سرور به ایران موافقت کرده و هماهنگی و رایزنی با وزارت ارتباطات برای الزام انتقال سرورهای دوربین‌های مداربسته خارجی به داخل کشور و مدیریت آن به دلیل تبادل اطلاعات این دوربین‌ها، انجام خواهد شد.
کد مطلب: 47211
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام