۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۷

سرمایه‌‌گذاری بلک‌بری در نرم‌افزار خودروهای مستقل

ایتنا- مدیر اجرایی بلک‌بری با تاکید بر اهمیت موضوع نرم‌افزار در این فناوری، تصرح کرد که سرمایه‌گذاری‌ها به سمت مشاغل مهندسی پیش خواهد رفت.
سرمایه‌‌گذاری بلک‌بری در نرم‌افزار خودروهای مستقل


شرکت بلک‌بری به تازگی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیون دلاری در یک مرکز تست خودروهای مستقل طی چند سال آینده اعلام کرد. جان چن(John Chen)، مدیر اجرایی بلک‌بری با تاکید بر اهمیت موضوع نرم‌افزار در این فناوری، تصرح کرد که سرمایه‌گذاری‌ها به سمت مشاغل مهندسی پیش خواهد رفت.


به گزارش ایتنا به نقل از ITP.NET، بلک‌بری اخیرا از این موضوع که کانون بحث از استراتژی دستگاه‌های دستی به نوآوری نرم‌افزار برای ارائه به دستگاه‌های امن و جامع متمرکز شده است، پرده برداشت. با توجه به شواهد موجود به نظر می‌رسد که بلک‌بری در حال حرکت به سمت تولید خودروهای اتوماتیک است.

در این گزارش آمده است: شرکت امید دارد که ویژگی‌های امنیت و ایمنی خودروهای آن، با تولیدات دیگر خودروسازان، ارائه دهندگان سنسور و توسعه دهندگان نرم‌افزاری رقابت نماید. این شرکت در حال حاضر با شرکت پولیسینک (PolySync) و شرکت نیمه‌هادی رنساس الکترونیک کورپ (Renesas Electronic Corp) و دانشگاه واترلو (University of Waterloo) در پروژه خودروی خوکار همکاری می‌کند و امیدوار است که بتواند با شرکت‌های بیشتری در اوتاوا همکاری داشته باشد.

گفتنی است این شرکت که در حال رقابت برای افزایش فروش نرم‌افزاری واحد گوشی و دسترسی به خدمات دیگر است، امیدوار است خودش را در صنعت ماشین‌های خودکار وارد رقابت کند.


یک تحلیلگر در IDC در این زمینه گفت: چیزی که می‌تواند بحث را پیش ببرد، این است که در حال حاضر قوی‌ترین دارایی در مجموعه وجود دارد، ضمن اینکه مقیاس‌گذاری تجاری و برخورد با رقبا به وسیله پول بیشتر، چالشی در طرح‌های خودروهای خودکار چالشی برای شرکت خواهد بود، و بدین ترتیب می‌توان چشم‌انداز خوبی را در میدان رقابت تصور نمود.

دیوید ماسون(David Masson)، مدیر شرکت امنیت سایبری دارکتراس(Darktrace) در کشور کانادا نیز گفت: این همکاری قابل توجهی بین تمام کسانی است که نیاز دارند اطمینان حاصل کنند که محصول نهایی و پیکربندی ارتباطات برای افرادی که از آنها استفاده می‌کنند و کسانی که در جاده به اشتراک می‌گذارند مطمئن و امن و بی‌نقص خواهد بود.

شایان ذکر است فناوری خودروهای بدون راننده، اکنون به تکنولوژی پیشرو بدل شده‌اند و اکثر شرکت‌های مطرح آی.تی بتدریج وارد گود رقابت می‌شوند. در این بین توجه به بعد نرم‌افزاری و مهندسی این فناوری، برگ برنده‌ای برای هر یک از رقبا و مدعیان قلمداد می‌شود.
 
کد مطلب: 47210
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام