۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۶
توسط بازیگران مهم فناوری اطلاعات:

استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۷

ایتنا- ۲۰۱۷، سال استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در فناوری اطلاعات است.
استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در سال ۲۰۱۷


شاید این‌طور به نظر برسد که پخش آهنگ و فیلم در اینترنت، سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد. چون در غیر این صورت باید سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌های زیادی را در منزل و محیط کار خود انبار کنیم. همچنین با این کار، در مصرف پلاستیک مورد نیاز برای ساخت این نوارها صرفه‌جویی زیادی می‌شود و درختان زیادی برای تبلیغات و جلد روی سی‌دی‌ها و دی‌وی‌دی‌ها قطع نمی‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Wired، همچنین برای اینکه دیسک‌های مورد بحث به دست مردم سراسر کشور برسد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه زیادی می‌شود.
با همه این تفاصیل، در پخش موسیقی به‌صورت آنلاین و اینترنتی، یک هزینه پنهان وجود دارد و آن هم زغال سنگ و سوخت‌های فسیلی است که با استفاده از آن، برق مراکز اطلاعات کامپیوتری تأمین می‌شود. کار این مراکز ارائه محتواهای مختلف است.

در سال گذشته، برآورد سازمان صلح سبز این‌گونه بود که در عرض دو سال، فناوری اطلاعات بین هفت تا دوازده درصد از مصرف کل برق را به خود اختصاص خواهد داد. حدود ۲۱ درصد از کل برق مصرفی توسط مراکز داده مصرف می‌شود. خبر خوب اینجاست که در این سال، بزرگ‌ترین بازیگران حوزه فناوری گام به گام به ایجاد یک اینترنت سبز نزدیک‌تر خواهند شد. اما هنوز کارهای زیادی هست که باید انجام شود.

چون آنطور که از اخبار برمی‌آید، که دولت آینده آمریکا احتمالا تمایلی ندارد که روی انرژی‌های تجدیدپذیر مانور دهد و آن را جزو اولویت‌های اصلی خودش قرار دهد و به همین خاطر هم مسئولیت غول‌های اینترنت، از هر زمان دیگری بیشتر خواهد شد.


اپل ادعا می‌کند که در حال حاضر ۹۳ درصد کارهایی که در سطح جهان انجام می‌دهد، انرژی خود را از منابع انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کنند، و ادعای گوگل نیز این است که در سال آینده، به‌صورت کامل و ۱۰۰ درصد از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند. بازیگران بزرگ دیگری نیز به دنبال این کارها هستند و سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی انرژی‌های تجدیدپذیر داشته‌اند.

طبق آخرین گزارش‌هایی که منتشر شده، فیس‌بوک تخمین زده که ۳۵ درصد از برق مرکز اطلاعات آن از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود و آمازون نیز اعلام کرد که تا پایان امسال، ۴۰ درصد از برق خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین می‌کند و ۴۴ درصد از برق مصرفی مراکز داده مایکروسافت نیز از همین منابع تأمین می‌شود.
این اعداد و ارقام ممکن است برای افراد کمی گیج‌کننده و شگفت انگیز باشد. مخصوصاً گوگل و مایکروسافت که ادعا می‌کنند، از هیچ‌گونه سوخت فسیلی در فعالیت‌هایشان استفاده نمی‌کنند،‌ با اینحال، می‌توان به تاثیر این اقدامات در گسترش انرزژی‌های تجدید پذیر و حفاظت از محیط زیست امیدوارتر شد.
 
کد مطلب: 47191
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام