۰
plusresetminus
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴

۵.۵ میلیون سیم‌کارت هویت نامعلوم دارند

یکطرفه شدن از ۹ دی ماه
ایتنا - پس از ۹ دی‌ماه سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه برای مدتی یک‌طرفه خواهد شد، علاوه بر اینکه مالکیت سیم‌کارت برای مالک حفظ می‌شود و سیم‌کارت سلب امتیاز نمی‌شود.
۵.۵ میلیون سیم‌کارت هویت نامعلوم دارند


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اتمام مهلت دارندگان سیم کارت‌های مجهول‌الهویه و یکطرفه شدن این سیم کارت‌ها از ۹ دی ماه خبر داد.


به گزارش ایتنا از مهر، محمود واعظی در حاشیه آیین رونمایی از تمبر یادبود سردار سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی با اشاره به مهلت یک‌ماهه برای احراز هویت مشترکان موبایل گفت: ۹ دی‌ماه آخرین مهلت دارندگان سیم‌کارت‌های مجهول‌الهویه برای اعلام مشخصات است و پس از این تاریخ سیم‌کارت مجهول‌الهویه یکطرفه خواهد شد.

وی اتخاذ این تصمیم را در راستای مهلت یک ماهه شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی مشخصات مالکان سیم‌کارت در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی سه هفته پیش اعلام شد که مالکان سیم‌کارت برای اعلام مشخصات خود و احراز هویت یک ماه فرصت دارند.

واعظی با اشاره به اینکه از یک سال پیش سامان‌دهی سیم‌کارت‌ها آغاز شده و در این مدت ۵۰ میلیون سیم‌کارت سامان‌دهی شدند ادامه داد: ۱۰ میلیون سیم‌کارت دارای هویت نامعلوم بودند که مالکان آنها ۲۰ تا ۳۰ سیم‌کارت به نامشان ثبت بود، اما برای تعیین‌تکلیف نمی‌آمدند. اما با این مصوبه جدید شورا، به افراد باقی‌مانده اولتیماتوم داده شد که مراحل ثبت اطلاعات خود را تکمیل کنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: از تعداد ۱۰ میلیون سیم‌کارت بلاتکلیف ۴.۵ میلیون سیم‌کارت با ارائه کارت شناسایی تعیین‌تکلیف شد و امیدواریم در مهلت باقی‌مانده، مالکان ۵.۵ میلیون سیم‌کارت باقی‌مانده نیز سریع‌تر برای احراز هویت همکاری کنند.

واعظی با اشاره به اینکه در این مدت از طریق پیامک به مالکان این سیم‌کارت‌ها اطلاع‌رسانی شده است. خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل فروش بی‌حساب و کتاب سیم‌کارت در کشور و نبود سخت‌گیری‌های لازم، سیم‌کارت‌هایی با هویت نامعلوم در شبکه ثبت شده بود که از این طریق، تخلفات و سوءاستفاده‌هایی همچون قاچاق و مزاحمت انجام می‌شد.

وی گفت: آخرین مهلت تعیین‌تکلیف هویت سیم‌کارت‌ها ۹ دی‌ماه است و پس از آن، سیم‌کارت قطع نمی‌شود، بلکه برای مدتی یک‌طرفه خواهد شد، علاوه بر اینکه مالکیت سیم‌کارت برای مالک حفظ می‌شود و سیم‌کارت سلب امتیاز نمی‌شود.
کد مطلب: 47183
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام