کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط آی‌بی‌ام صورت می‌گیرد:

افزودن سه تکنولوژی جدید به سیستم عامل واتسون کلاود

7 دی 1395 ساعت 13:39

آی‌بی‌ام (IBM) سه تکنولوژی جدید را به سیستم عامل واتسون کلاود (Watson Cloud) می افزاید.




شرکت آی‌بی‌ام به تازگی اعلام کرده که سه تکنولوژی جدید را به سیستم عامل ابری خود یعنی واستون کلاود (Watson Cloud) خواهد افزود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Cloudcomputing، با این امکانات جدید، توسعه دهندگان قادر به اضافه کردن تشخیص بصری هوشمند و قابلیت‌های تبدیل گفتار به متن به نرم‌افزارهای موبایل و شبکه  خواهند بود. یکی از این ویژگی‌های جدید اساسا برای رونویسی سخنرانی به کار برده می‌شد. آی‌بی‌ام این فرایند را به عنوان "الگوریتم به کار برده شده برای شناسایی و پخش سخنرانی بوسیله هویت سخنران" تعریف کرده است. با اضافه نمودن توصیف سخنران به این سیستم،  توسعه دهندگان قادر خواهند بود در حالی که مکالمه بین دو نفر در زمان واقعی اتفاق می‌افتد، نرم‌افزاری با توانایی تحلیل مکالمات و نیز انجام اقدامات لازم طراحی نمایند.

آی‌بی‌ام همچنین بخش Visual Recognition را به‌روزرسانی کرده که بدین ترتیب شامل یک کتابخانه غیرقابل انتقال ساخته شده از ده‌ها هزار برچسب بصری می‌باشد که به پلتفرم اجازه تشخیص مفاهیم بصری متنوعی مانند اشیاء، افراد، مکان‌ها، و صحنه‌ها را می‌دهد.
این بخش می‌تواند مفاهیم گسترده بصری و اشیاء را در تصاویر تشخیص دهد و صحنه‌های بصری محور را در متن درک نماید.


بخش دیگری از این سامانه با نام "واتسون دیسکاوری" سرویس جریان‌های بهتر داده‌ها را تبدیل می‌کند و از این رو محتوای موردنظر می‌تواند برای درک مفهوم، کشف الگوها و موقعیت‌ها تحلیل شود.
برای استفاده از این قابلیت، توسعه دهندگان می‌توانند مجموعه داده‌های خودشان را بر روی سرویس‌ها بارگذاری کنند و یا از پایگاه داده‌های عمومی موجود استفاده نمایند.

بخش دیگری از این سیستم با عنوان دیسکاوری سرویس واتسون (Watson Discovery Service) پردازش‌های خاصی مانند تبدیل، نرمال‌سازی و غنی‌سازی را بر روی محتوا انجام می‌دهد تا محتوا بتواند برای استخراج مفاهیم موجود در آن آماده گردد.
در این بخش نیز توسعه دهندگان در استفاده از مجموعه داده‌های خودشان یا پایگاه داده‌های عمومی مختارند.
 


کد مطلب: 47173

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/47173/افزودن-سه-تکنولوژی-جدید-سیستم-عامل-واتسون-کلاود

ايتنا
  https://www.itna.ir