۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶

اعتراف مایکروسافت به روش‌های نامناسب برای مهاجرت به ویندوز 10

ایتنا - مایکروسافت برای وادار کردن کاربران به بارگذاری و نصب ویندوز ۱۰ بارها پیام‌های هشداردهنده خود را بر روی ویندوزهای قدیمی‌تر در برابر چشم کاربران به نمایش گذاشت که موجب نارضایتی آنها شد.
اعتراف مایکروسافت به روش‌های نامناسب برای مهاجرت به ویندوز 10


کریس کاپوسلا مدیر امور بازاریابی مایکروسافت در مصاحبه تازه خود اذعان کرده که تلاش‌های این شرکت برای وادار کردن کاربران به مهاجرت به ویندوز ۱۰ مشکلات زیادی داشته و بیش از حد تهاجمی بوده است.


به گزارش ایتنا از فارس، وی افزوده که مایکروسافت به علت اقدامات متنوع و اجبارآمیز خود برای مجبور کردن کاربران به بارگذاری و نصب ویندوز ۱۰ با انتقادهای زیادی مواجه شده است.

کاپوسلا افزوده که مایکروسافت از این مساله درس گرفته و در آینده به این نوع حساسیت‌های کاربران توجه خواهد کرد، حساسیت‌هایی که به شکایت از مایکروسافت هم منجر شده است.

مایکروسافت برای وادار کردن کاربران به بارگذاری و نصب ویندوز ۱۰ بارها پیام‌های هشداردهنده خود را بر روی ویندوزهای قدیمی‌تر در برابر چشم کاربران به نمایش گذاشت که موجب نارضایتی آنها شد.

همچنین این شرکت برنامه زمان‌بندی خود برای بارگذاری ویندوز ۱۰ را نیز در سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر ارسال می کرد تا کاربران مجبور به انتخاب زمانی برای بارگذاری این سیستم‌عامل شوند و اگر کاربران علامت ضربدر را که در محیط ویندوز به معنای لغو است انتخاب می‌کردند زمان پیش فرض موجود در سیستم‌عامل ویندوز برای این کار انتخاب شده و سیستم‌عامل جدید به طور خودکار بارگذاری و نصب می شد.

این امر منجر به مصرف شدن حجم قابل توجهی از ترافیک داده کاربران و عدم امکان برخی برنامه‌های قدیمی می شد و با اعتراض و نارضایتی جدی کاربران مواجه می شد.

مایکروسافت همچنین برنامه موبایلی موسوم به Get Windows 10 را عرضه کرد تا کاربران ویندوزهای ۷ و ۸.۱ را مجبور به مهاجرت به ویندوز ۱۰ کند که این امر هم موجب نارضایتی کاربرانی شد که مرتب پیام‌هایی در این زمینه دریافت می‌کردند.

کریس کاپوسلا می‌گوید این رویکرد مایکروسافت برای اولین بار اجرا شد و با توجه به نظرات منفی گسترده و برای احترام به بازخوردهای مخاطبان دیگر از چنین روش‌هایی استفاده نمی‌شود.
کد مطلب: 47164
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام