۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
از نیمه دوم دی‌ ماه

مبین‌نت اینترنت پرسرعت بی‌سیم با فناوری TD-LTE ارائه می‌کند

ایتنا - بهترین باند برای ارائه سرعت و پهنای باند بیشتر همان باند فرکانسی ۳.۵G است که مبین‌نت توانسته برروی این باند فرکانسی به سرعتی بالاتر از ۹۰۰ مگابیت بر روی هر فرستنده دسترسی پیدا کند.
-------- گزارش آگهی ---------


همزمان با بیست و دومین نمایشگاه ایران الکامپ ۲۰۱۶، شرکت ارتباطات مبین‌نت در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و در خصوص رونمایی از لوگوی جدید خود و همچنین اینترنت جدید TD-LTE خبر داد.
در این نشست خبری که با موضوع تغییر فناوری شبکه ارتباطی از وایمکس به TD-LTE در روز سوم نمایشگاه الکامپ برگزار شد، مهندس حسین ریاضی مدیرعامل و مهندس ساسان کمیلی‌زاده معاون محترم بازاریابی و فناوری اطلاعات مبین‌نت و جمعی از خبرنگاران حوزه IT حضور داشتند.

در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت گفت: «هم‌زمان با تغییر تکنولوژی جهانی در حوزه دیتا، مبین‌نت مطالعه و بررسی‌های لازم را برای تغییر تکنولوژی وایمکس به TD-LTE نیز آغاز کرد و هم‌اکنون در آستانه بهره‌برداری از این شبکه قرار دارد و از نیمه دوم دی‌ ماه ارائه اینترنت پرسرعت بی‌سیم با تکنولوژی TD-LTE برای شهرهای تهران و کرج آغاز شده و در فازهای بعدی در ۱۳ شهر اصلی کشور ادامه خواهد یافت و در مدت زمان کوتاهی در تمامی ۳۱ استان کشور نهایی خواهد شد.»
وی در مورد علت تغییر لوگوی شرکت ارتباطات مبین‌نت هم‌زمان با انتقال از تکنولوژی وایمکس به TD-LTE ادامه داد: «هم‌گام با ارائه تکنولوژی جدید به جامعه، تغییراتی برروی نماد گرافیکی شرکت نیز ایجاد شد تا اهمیت این تغییر فناوری و تغییر نگرش برای جامعه نیز محسوس‌تر شود. تمرکز شرکت ارتباطات مبین‌نت هم برای مشتریان سازمانی و هم برای مشتریان خانگی برروی ارائه خدمات ارتباطی باندپهن بی‌سیم ثابت بوده است و سعی براین است که در این فناوری جدید نیز نقش پیشرو مبین‌نت حفظ شود.»

در ادامه این نشست خبری مدیرعامل مبین‌نت در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران حاضر درخصوص استفاده از طیف فرکانسی، پوشش TD-LTE، قیمت خدمات برای مشترکان خانگی و وضعیت مشترکان فعلی وایمکس توضیحاتی ارایه کرد.
وی گفت: «بهترین باند برای ارائه سرعت و پهنای باند بیشتر همان باند فرکانسی ۳.۵G است که مبین‌نت توانسته برروی این باند فرکانسی به سرعتی بالاتر از ۹۰۰ مگابیت بر روی هر فرستنده دسترسی پیدا کند. همچنین درخصوص پوشش TD-LTE از ۶ ماه پیش، نقاط کور را برای تهران و کرج شناسایی و با بیش از ۱۰۰ سایت جدید پوشش را افزایش داده‌ایم. به این نیز اکتفا نخواهیم کرد چراکه فناوری‌های بی‌سیم با ساخت‌وساز‌های شهری دچار نقاط کور زیادی خواهد شد.»
حسین ریاضی درخصوص قیمت‌های خدمات نیز گفت: «با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و سیاست‌های جدید شرکت ارتباطات زیرساخت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کاهش هزینه‌های پهنای باند، مبین‌نت از چند ماه قبل کاهش قیمت را در طرح‌های وایمکس اعمال کرده و سعی خواهیم کرد با همان قیمت‌ها خدمات TD-LTE را نیز ارائه کنیم. در صدد هستیم با افزایش مصرف مشترکین برای شرکت درآمدزایی ایجاد شود نه با هزینه قیمت اولیه و حجم.» مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین‌نت همچنین اعلام کرد تسهیلاتی برای مشترکان فعلی وایمکس برای تبدیل مودم و طرح وایمکس به TD-LTE فراهم خواهند کرد تا مشوق‌هایی برای رغبت ایشان به تغییر سرویس‌شان باشد.

در ادامه معاون بازاریابی و فروش مبین‌نت در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه اینترنت در شهرهای حومه تهران مانند پرند و پردیس بیان کرد: «زیرساخت فناوری‌های باندپهن ثابت بی‌سیم به دلیل احتیاج به پهنای باند وسیع، برای مناطق دارای جمعیت زیاد و متراکم توجیه اقتصادی دارد. طبیعتا اگر زیرساخت مناسب توسط شرکت ارتباطات زیرساخت برای اپراتورها فراهم نشده باشد، انتظارات از ارایه خدمات با کیفیت در این مناطق برآورده نخواهد شد.»
ساسان کمیلی‌زاده ادامه داد:«وقتی یک فرستنده مبین نت با پیاده‌سازی فناوری TD-LTEمی‌تواند تا ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه ارتباط برقرار نماید ، طبیعی است که در یک منطقه با ده سایت نیازمند زیرساختی با پهنای باند چند گیگابیت هستیم. اگر شرکت ارتباطات زیرساخت بتواند مبین نت را به شبکه ملی اطلاعات یا به شبکه Backbone کشوری با چنین سرعتی متصل نماید، قطعا در آن مناطق نیز حضور پیدا خواهیم کرد.» وی با اشاره به علت حضور مبین‌نت در ۱۲۳ شهر نیز اعلام کرد: «ما توانسته‌ایم در این شهرها ظرفیت‌های بالای ۲۰۰ یا ۳۰۰ مگابیت تا چند گیگ را از شرکت ارتباطات زیرساخت تأمین کنیم. بنابراین نیازمندیم شبکه دسترسی‌ای را برای مشترکان ایجاد ‌کنیم که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به پهنای باند مورد انتظار وصل شود. به عنوان مثال تا چند سال نمی‌توانستیم در پرند و پردیس خدمات ارائه کنیم، اما به محض آماده شدن زیرساخت مطلوب، توانستیم ظرفیت‌های خوبی را در این دو شهر واگذار نماییم.»
مدت زمان نگهداری شبکه وایمکس؛ موضوع پرسش یکی دیگر از خبرنگاران از مدیرعامل مبین‌نت بود که مدت حداقلی دو ساله برای نگهداری این شبکه اعلام شد ضمن آنکه فرصت مهاجرت به شبکه TD-LTE نیز برای کلیه مشترکان فراهم است.»
یکی دیگر از پرسش‌های خبرنگاران مربوط به تولید محتوا و ترغیب به استفاده از محتوای داخلی بود. مهندس کمیلی‌زاده در پاسخ به این سوال پاسخ داد: «این خدمات توافقی بین اپراتورها و تولید‌کنندگان محتوا درحال گسترش بود اما خوشبختانه شرکت ارتباطات زیرساخت با راه‌اندازی سوئیچ IXP و با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات، این موضوع را به‌صورت جامع‌، قانونی نمودند و ترافیک داخل را با قیمت متفاوت در اختیار اپراتورها قرار دادند. این کار باعث می‌شود محتواهایی که در داخل کشور تولید می‌شود و روی شبکه ملی اطلاعات قرار می گیرد، با قیمت پایین‌تری در اختیار اپراتورها قرار گیرد و ایشان نیز اینترنت را با قیمت تعدیل شده ای در اختیار قرار دهند. درحال حاضر مبین‌نت چنین خدمات توافقی را با چند تولید‌کننده محتوا ارائه می‌دهد و در آینده یک خدمت اختصاصی را نیز در این زمینه خواهد داشت.»
 
کد مطلب: 47161
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام