۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۸

فناوری پوشیدنی یک کمپانی برای ورزشکاران

ایتنا - کمپانی Boltt کفشی طراحی کرده است که در قالب آن، هوش مصنوعی می‌تواند مربی دونده‌ها و سایر ورزشکاران باشد.
فناوری پوشیدنی یک کمپانی برای ورزشکاران


در دنیای فناوری پوشیدنی، ردیاب‌های سلامت و تناسب اندام یکی از محبوبترین‌ها محسوب می‌شوند و به همین دلیل بیشتر کمپانی‌ها تلاش می‌کنند تا بر قابلیت‌های این فناوری‌ها بیفزایند و کفش‌های هوشمند یا سنسورهای پوشیدنی تولید کنند؛ کاری که کمپانی ورزشی و تکنولوژی Boltt با طراحی یک کفش منحصر بفرد و هوشمند انجام داده است.


به گزارش ایتنا از ایران‌آنلاین، این کمپانی، کفشی طراحی کرده است که در قالب آن، هوش مصنوعی می‌تواند مربی دونده‌ها و سایر ورزشکاران باشد. این کفش هوشمند می‌تواند فکر کند و همچنین بر عملکرد ورزشکاران نظارت داشته باشد.

این کفش که قرار است در نمایشگاه CES سال آینده میلادی رونمایی شود، می‌تواند تعداد گام‌های ورزشکار را بشمرد و سرعت، شتاب، مسیر طی شده و همچنین میزان کالری‌های سوزانده شده توسط وی را اندازه‌گیری کرده و پس از جمع‌آوری داده‌ها، این اطلاعات را از طریق اپلیکیشن تلفن همراه کاربر برای وی ارسال کند. از آنجا که سنسورها درون کفش جای گرفته‌اند، اطلاعات به دست آمده بسیار دقیق است و می‌تواند به ورزشکار کمک زیادی کند.

این فناوری می‌تواند به ورزشکارانی هم که نمی‌خواهند کفش خود را عوض کنند نیز کمک کند. این کاربران تنها کافی است از سنسور گام شمار این کمپانی استفاده کرده و آن را به هر کفش استانداردی متصل کنند یا از طریق یک نوار باریک، آن را به قوزک پای خود ببندند تا بتواند کفش را به گوشی کاربر متصل کرده واطلاعات مورد نیاز آنها را جمع‌آوری کند.

عملکرد این سنسورها تنها به زمان فعالیت کاربر محدود نمی‌شود و حتی هنگام شب هم می‌توان با متصل کردن آن به قوزک پا اطلاعاتی را درباره کیفیت خواب به کاربر ارائه داد تا متوجه شود میزان خواب و ساعت خوابیدن وی برای بدنش کافی و مناسب است یا باید تغییر کند. هنوز قیمت این کفش و نیز زمان ورود آن به بازار مشخص نشده است ولی با توجه به توانمندی‌هایش، انتظار می‌رود فروش مناسبی داشته باشد.
کد مطلب: 47148
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام