۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹

کارخانجات تولیدی اپل در هند

ایتنا – به منظور نفوذ هرچه بیشتر در بازار آسیای جنوبی، اپل مایل است کارخانجات تولیدی در هند راه‌اندازی نماید.
کارخانجات تولیدی اپل در هند


اپل به منظور نفوذ در بازار آسیای جنوبی، سرگرم مذاکره با دولت مرکزی هند و امکان‌سنجی راه‌اندازی کارخانجات تولیدی برای ساخت آی‌فون و آی‌پد در این کشور است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وال‌استریت ژورنال، اپل در حال مذاکره با دولت هند برای امکان‌سنجی ساخت محصولات خود در این کشور است. بدین ترتیب، اپل درنظر دارد در دومین بازار جهانی گوشی‌های هوشمند پس از چین نفوذ بیشتری داشته باشد.
این در حالی است که گفته می‌شود نارندرا مودی (نخست وزیر هند) در تلاش است تا از طریق ابتکار «ساخت هند»، صنایع تولیدی در زمینه فناوری را در هند تقویت کند.


بنابر تحقیقات مؤسسه IDC، هند دومین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان پس از چین است و انتظار می‌رود بازار هند در سال آینده، از ایالات متحده هم پیشی بگیرد.

گفته می‌شود در ماه نوامبر، اپل در نامه‌ای به دولت فدرال هند طرح‌های تولیدی خود را مشخص کرد و کمک‌های مالی طلب نمود. نمایندگان دولت هند در این خصوص هیچ نظری نداده‌اند و سخنگوی اپل در هند نیز در این مورد سکوت کرده است.

تولید در هند به اپل کمک خواهد کرد تا در این کشور فروشگاه‌های خرده‌فروشی خود را نیز تأسیس کند. این در حالی است که گفته می‌شود گوشی‌های آی‌فون کمتر از ۲ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند را در هند شامل می‌شود.


سال‌ها بود که فروش در چین، به گسترش اپل کمک شایانی می‌کرد، اما به تازگی این روند کند شده است.

یکی از مقامات رسمی اپل در این خصوص می‌گوید: «اپل درنظر دارد مدل چین را در هند پیاده کند.» او ادامه می‌دهد: «این شرکت خواهان کمک‌های مالی از سوی دولت هند است تا از انگیزه لازم برای فعالیت در این کشور برخوردار باشد.»
 
کد مطلب: 47133
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام