۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۶
در نیویورک صورت می‌گیرد:

پرداخت هزینه پارکینگ بوسیله اپلیکیشن گوشی هوشمند

ایتنا- در نیویورک، می‌توان هزینه پارکینگ را با استفاده از تلفن همراه پرداخت کرد.
پرداخت هزینه پارکینگ بوسیله اپلیکیشن گوشی هوشمند

نیویورک به وعده‌هایی که درزمینهٔ فعال سازی پارکینگ‌های هوشمند، قبل از سال ۲۰۱۶ داده بود، وفا کرد و اتفاقاً کارنامۀ خوبی از خود به جای گذاشت. از نوزدهم دسامبر تاکنون، نخستین پارکینگ در نیویورک که در آن می‌توان هزینه را از طریق تلفن همراه پرداخت کرد، فعال شده است.

بدین ترتیب، نیویورک یکی از نخستین شهرهایی است که شرکت Auburn اقدام به ارائه سرویس پرداخت هزینه پارکینگ با استفاده از گوشی‌های هوشمند کرده است. برای استفاده از این سیستم که پانگو(Pango) نامیده می‌شود، لازم است شماره پلاک و شماره گواهینامه راننده ثبت شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، کاربرانی که گوشی هوشمند دارند می‌توانند نرم‌افزار خاصی را روی گوشی خود نصب کنند. سپس با کلیک روی کلید «start parking» زمان شروع پارک و هنگامی‌که دوباره قرار است از این مکان حرکت کنند، با فشردن کلید توقف زمان و هزینه پارک را محاسبه کنند.
از سوی دیگر هزینه پارکینگ از کارت اعتباری راننده پرداخت می‌شود. همچنین رانندگان می‌توانند صورتحساب ماهانه خود را دریافت کنند.

این پارکینگ در قلب منهتن قرار دارد. با این کار، به جای این‌که افراد به دنبال کارت و سکه و اسکناس و... بگردند، به‌سادگی با استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن همراه، این هزینه را پرداخت می‌کنند. البته برای این کار، به یک کیف پول مجازی احتیاج دارید. همچنین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توان، زمان پارک در پارکینگ را هم افزایش داد و بدون هیچ‌گونه نگرانی بابت رویارویی با افسران ترافیک، به کارهای روزمره رسیدگی کرد.


البته افسران پلیس نیویورک با استفاده از دستگاه‌های دستی که دارند می‌توانند تشخیص دهند که اکنون اتومبیل شما در پارکینگ قرار دارد. تا چند مدت دیگر، به‌وضوح می‌توان دریافت که چقدر این سیستم پرداخت با تلفن همراه به سیستم مدیریت شهری کمک می‌کند و چقدر نظام پرداخت سابق، در این شهر نظام پارکینگ را با مشکل روبرو می‌کرده است.

اگر این طرح، طبق پیش‌بینی‌هایی که قبلاً در مورد آن شده بود، خوب و دقیق پیش برود، دیگر اثری از استرس و آشوب و خیابان‌های پر هرج و مرج نیویورک نخواهد بود.
این سیستم، مزایای بسیار زیادی دارد که ازجملۀ آنها می‌توان به سامان یافتن نظام پارکینگ و حمل و نقل، جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها، جلوگیری از اتلاف زمان برای مردم و همچنین کاهش استرس و نگرانی در آن‌ها اشاره کرد. با رعایت همین نکات ساده، مسلماً افراد حضور سالم‌تری در عرصه اجتماع خواهند داشت و مشکلات زیادی از چهرۀ شهر پاک خواهد شد.
طبعا همه این موارد، بهترین دستاوردهایی است که از توسعه فناوری اطلاعات برای بهبود و رفاه زندگی افراد و اجتماع انتظار می‌رود.
 
کد مطلب: 47093
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام