۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۶

یک مشکل غیرمنتظره برای خودروهای متصل به اینترنت

ایتنا- بسیاری از مدلهای ب.ام.دبلیو با پایان یافتن مدت خدمات نسل دوم، اتصال اینترنتی خود را از دست خواهند داد.
یک مشکل غیرمنتظره برای خودروهای متصل به اینترنت


مالکان ده‌ها مدل ب.ام.دبلیو که در سال‌های اخیر فروخته شده‌اند، زمانی که تقویم به سال ۲۰۱۷ برسد، با مشکل غیرمنتظره‌ای روبرو خواهند شد زیرا خودروهای لوکس آنها ارتباطشان با دنیای خارج را از دست می‌دهند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، خودروهایی که از سوی این خودروساز آلمانی فروخته شده اند به خدمات نسل دوم شرکت AT&T برای سرویس دستیار راننده ب ام و مجهز هستند که مشابه خدمات بی‌سیم "آن استار" جنرال موتورز و سایر خودروسازان است. دستیار راننده ب.ام.دبلیو در تصادفات برای هشدار به ماموران راهنمایی عمل می کند، مسیرهای حرکت را نشان می‌دهد و در خودرو را از راه دور باز می کند و قابلیت‌های دیگر دارد.

عمر این سرویس ماه جاری که AT&T شبکه بی‌سیم نسل دوم خود را تعطیل می کند، پایان خواهد گرفت و مالکان خودروهای دیگر در سال‌های آینده که سایر اپراتورهای بی‌سیم حمایت از این فناوری قدیمی را متوقف می کنند، با این مشکل مواجه خواهند شد. ب.ام.دبلیو و سایر خودروسازان پیش از این ناچار شده اند سخت افزارهای جدید یا کارت هدیه به مالکان خودروها عرضه کنند.

شرکت ب.ام.دبلیو اعلام کرده است مالکان این خودروها می توانند ۳۰۰ دلار برای لوازم جالبی، ۲۰۰ دلار کارت هدیه ویزا یا سخت افزاری برای ارتقای فناوری سلولاری دریافت کنند. نیسان موتور خودروساز دیگری است که تلاش می‌کند راه حلی برای این مشکل پیدا کند.

این مشکل که چند سال قبل از سوی AT&T مورد اشاره قرار گرفته بود، معضل شرم آوری برای خودروسازانی است تلاش می کنند ثابت کنند خودروهایشان از لحاظ تکنولوژی در مدت طولانی همچنان مناسب خواهند ماند.

برخلاف تلفن‌های هوشمند که تعویض آنها نسبتا ارزان است و به راحتی و به صورت بی‌سیم به‌روز می‌شوند، خودروها خرید سنگینی بوده و ممکن است بیش از ۱۱ سال مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت‌های خودروسازی از دست مالکانی که علاقه چندانی به استفاده از خدمات پردازش اطلاعات از راه دور داخل خودرو نداشته و در عوض از تلفن‌های هوشمند سامسونگ الکترونیکس یا اپل برای خدمات نقشه، پخش آهنگ و سایر خدمات متصل استفاده می کنند، خشمگین هستند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یک تحقیقات نشان می‌دهد بیش از نیمی از مالکان خودرو با گذشت ۹۰ روز از خرید خودرویشان، هرگز از خدمات دستیار آن استفاده نکرده‌اند که نشان می‌دهد شاید دوران این خدمات به سر آمده باشد زیرا رانندگان برای ناوبری و انجام تماس از طریق بلوتوپ، از تلفن هوشمند خود استفاده می‌کنند.
کد مطلب: 47071
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام