۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۷

بازی محبوب نینتندو برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد

ایتنا - نیم میلیارد کپی از بازی سوپر ماریو که در ایران با نام قارچ‌خور معروف است، و اولین بار در سال ۱۹۸۱ عرضه شد در سراسر جهان به فروش رفته است.
بازی محبوب نینتندو برای گوشی‌های هوشمند عرضه شد


شرکت نینتندو بعد از یک دهه نادیده گرفتن دنیای بازی‌های هوشمند سرانجام نسخه‌ای از بازی سوپرماریو را برای اجرا بر روی تلفن‌های همراه عرضه کرده است.


به گزارش ایتنا از فارس، بازی سوپرماریو از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی عرضه شد و در سراسر جهان محبوبیت زیادی کسب کرد. این بازی تا به حال تنها برای کنسول‌های بازی خود شرکت نینتندو عرضه می‌شد و با تولیدات دیگر شرکت‌ها سازگار نبود.

حالا نینتندو برای اولین بار بازی مذکور را با تولید شرکت دیگری سازگار کرده است و کاربران آیفون و آیپد می‌توانند بازی یاد شده را بر روی گوشی و تبلت خود اجرا کنند.

بر اساس آمار رسمی بیش از نیم میلیارد کپی از بازی یاد شده که اولین بار در سال ۱۹۸۱ عرضه شد در سراسر جهان به فروش رفته است. بازی یاد شده از چنان شهرتی در ژاپن برخوردار است که شینزو آبه نخست وزیر این کشور در زمان حضور در مراسم اختتامیه المپیک تابستانی ریو لباسی شبیه به ماریو شخصیت اصلی این بازی بر تن کرد تا برای دوره بعدی المپیک در ژاپن تبلیغ کند.

پایان مقاومت شرکت نینتندو برای عرضه بازی سوپرماریو به منظور استفاده بر روی تولیدات شرکت‌های دیگر نشان‌دهنده نفوذ گسترده گوشی‌ها و تبلت‌ها در جهان امروز است.
کد مطلب: 47019
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام