۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۲

برنامه‌های عربستان سعودی در زمینۀ فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۷

ایتنا- کامپیوتر ویکلی (Computer Weekly) به دنبال بررسی برنامه‌های فناوری اطلاعاتی (IT) است که عربستان برای سال آینده می‌خواهد روی آن سرمایه گذاری کند.
برنامه‌های عربستان سعودی در زمینۀ فناوری اطلاعات در سال ۲۰۱۷


در فضای کاهش قیمت نفت خام، کشورهای منطقۀ خلیج فارس، قصد دارند بر روی پروژه‌های فناوری اطلاعات، سرمایه‌های عظیمی را صرف کنند. با این کار هم کمک فراوانی به اقتصاد خود کرده اند و هم در سال ۲۰۱۷، یک نوآوری در کسب و کار به وجود آورده اند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Computerweekly، طبق آمارهای مرکز داده‌های اینترنتی (IDC)، مجموع سرمایه‌گذاری‌هایی که در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا در سال ۲۰۱۷، در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) انجام می‌شود، ۲۴۳ میلیارد دلار پیش بینی می‌گردد. این موسسه تحقیقاتی انتظار دارد که بازاریابی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در سال ۲۰۱۷ تا ۳.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ رشد داشته باشد.

در این مسیر، عربستان سعودی از پیشتازان حرکت به‌ سوی فناوری اطلاعات است و سالانه ۷.۵ میلیارد دلار روی این دست از فناوری‌ها مثل پردازش ابری، داده‌های بزرگ و ... سرمایه‌گذاری می‌کند.


آقای سراج (Birag Siraj) مدیر بخش IT در گروه زاهد عربستان سعودی اظهار داشت که جو کنونی اقتصادی باعث شده که کشور به سمت کاهش هزینه‌ها پیش رود و همین عامل، برای ما به یک جرقه کلیدی تبدیل شده است. وی همچنین افزود: شرکت‌های آگاه و باهوش، روی آینده سرمایه گذاری می‌کنند و به همین جهت هم به فناوری اطلاعات به عنوان یک سرمایه گذاری نگاه می‌کنند.

جوناس زلبا (Jonas Zelba)، تحلیلگر صنعت در شرکت فراست و سولیوان (Frost & Sullivan)، بر این باور بود که ابتدا در عربستان، به داده‌های بزرگ به چشم یک شعار نگاه می‌شد اما این فناوری خیلی زود، جایگاه خود را پیدا کرد و به‌ صورت استاندارد، وارد فرآیندهای سازمانی این کشور شد.

سابقاً در عربستان، از داده‌های بزرگ برای جمع‌آوری اطلاعات و انجام پیشرفت‌های عملیاتی استفاده می‌شد اما در حال حاضر، در این کشور، تأکید صریح بر آن است که این فناوری را به سمت عملی وکاربردی شدن پیش ببرند و در تمام زمینه ها، ضمن داشتن استفاده‌های عملی بیشتر از این فناوری، بتوانند تولید درآمد بیشتر و یا کاهش هزینه داشته باشند.

زلبا همچنین اذعان داشت: افزایش قابلیت‌های آموزش ماشین، این امکان را برای تحلیلگران فراهم نموده تا بتوانند استفادۀ بیشتری از این فناوری‌ها داشته باشند و تحلیل‌های خود را خیلی دقیق‌تر و با صحت بیشتری انجام دهند.
 
کد مطلب: 47003
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام