۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹

اخطار به سبک اپراتور دوم تلفن

ایتنا- ایرانسل در پیامکی به مشترکان خود درباره سیم‌کارت‌های بلااستفاده هشدار داد.
اخطار به سبک اپراتور دوم تلفن


اپراتور دوم ارتباطی به تازگی با ارسال پیامکی به مشترکان خود، درباره سیم‌کارت‌های بلااستفاده اخطار داده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، قوانین حوزه ارتباطات و مصوبات صادر شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گویای آن است که اپراتورهای تلفن همراه مجازند به منظور حفظ نامبرینگ که به نوعی ثروت ملی تلقی می‌شود، در صورت بلا استفاده بودن خطی به مدت سه ماه آن را قطع و به شبکه خود بازگردانند.در همین راستا ایرانسل به تازگی با ارسال پیامکی در این باره به مشترکان خود هشدار داده است.

در متن پیامک ارسالی اپراتور دوم آمده است: «ایرانسلی عزیز، به اطلاع می‌رساند طبق قوانین مرتبط با بازیافت سیم‌کارت‌های اعتباری، در صورت عدم استفاده شما از سیم‌کارت‌های غیرفعال خود طی هفت روز آینده، خطوط مذکور به حالت تعلیق دائم درخواهند آمد.»

البته پیش از این هم اپراتور دوم بر اساس همین سیاست عمل کرده و پس از مدتی سیم‌کارت‌های بلا استفاده را مسترد می‌کرد، موضوعی که در موارد متعدد مشکلاتی برای مشترکان به همراه داشت. بدین ترتیب در موارد متعدد برخی افراد با وجود نو بودن سیم‌کارت‌های خود دارای مزاحمان تلفنی بوده و پیش از آنها فرد دیگری صاحب آن خط بود.

البته بنابر اعلام روابط عمومی ایرانسل از زمان سلب مالکیت تا زمانی که مجددا سیم کارت فروخته می‌شود حداقل دو ماه زمان وجود دارد. از سوی دیگر خود فرایند سلب مالکیت هم حداقل شش ماه به طول می‌انجامد.

همچنین اگر مشترکی متوجه سلب امتیاز سیم‌کارت خود شود می‌تواند از طریق تماس با ۷۰۰ یا مراجعه به مراکز خدمات مشترکین ایرانسل درصورت به فروش نرسیدن سیم کارت بار دیگر مالکیت آن را در اختیار گیرد.

اما رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در توضیح این موضوع به ایسنا گفته بود: پیش از این مصوباتی داشتیم تا براساس آنها اگر فردی به مدت بیش از ۹۰ روز از سیم‌کارت خود استفاده نکرد برای اپراتور این امکان وجود داشته باشد که پس از سه مرحله اخطار بتواند خط فرد را مسترد کند.

عمیدیان ادامه داد: برهمین اساس اگر سیم کارتی غیرفعال شود برای مدتی نزد اپراتور باقی می‌ماند و پس از آن بار دیگر به فروش می‌رسد. حال اگر فردی سیم کارتی خریداری کرده که به واسطه آن مزاحمتی برای او ایجاد شده است می‌تواند این موضوع را از طریق سامانه ۱۹۵ پیگیری کند.

علاوه بر این طی روزهای گذشته رئیس پلیس ناجا نیز از حجم بالای سیم‌کارت‌های واگذار شده توسط اپراتورهای تلفن همراه انتقاد کرده و از عرضه حدود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور خبر داده و این موضوع را تخلف اپراتورهای تلفن همراه دانسته بود.

سردار هادیانفر اینگونه عنوان کرده بود که در ایران بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت داریم که از این میان ۳۰ میلیون شماره تشابه اسمی داشته یا مجهول الهویه به شمار می‌روند، ۲۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم کارت در حال بررسی هستند.

وی واگذاری تعداد زیاد سیم‌کارت به یک نفر و فعال‌سازی آن را تخلف برخی اپراتورهای موبایل برشمرده و تاکید کرده بود که باید با آن برخورد شود.
کد مطلب: 46971
نام شما
آدرس ايميل شما


آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم اپراتورها خصوصا ایرانسل این سیم کارت هارو ساماندهی کنن! متاسفانه ایرانسل بیش ازحد سیم کارت واگذار میکنه ویک عده ازملت هم نفری ده الی بیست خط ایرانسل دارن!!!! معلوم نیست مردم بااین خط هاچه کار میکنن؟! به عنوان مثال تودانشگاه آزادشهر ما هرترم ایرانسل غرفه میزنه وسیم دانشجویی مجانی میده! به جای این کارها کیفیت روباید ببرن خصوصا3G و 4G
آرمین
feedback
Iran, Islamic Republic of
هههه اینایی که منفی میدن همون آقایون 20خط هستن
چه بهشون برمیخوره!
انگار رئیس جمهور بورکینافاسو هستن
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام