کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رئیس مرکز عملیات فرا نرم پلیس فتا:

فیلترینگ برای تامین امنیت زیرساخت‌ها و فرهنگ ارتباطات ضروری است

23 آذر 1395 ساعت 11:43

ایتنا- رئیس مرکز عملیات فرا نرم پلیس فتا گفت: فیلترینگ به‌خاطر نبود امنیت محتوایی ایجاد شده و هر چند هزینه‌هایی در بر دارد، ولی برای تأمین امنیت زیرساخت‌ها و فرهنگ ارتباطات ضروری است.




به گزارش ایتنا از تسنیم، رسول لطفی در اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی با بیان اینکه مفهوم شهرهای هوشمند در بالغ بر ۲۰ کشور توسعه یافته است، اظهار کرد: با این توصیف فاتحه طراحان وب خوانده میشود و تنها در صورتی قادر به بقا هستند باید قادر به ایجاد رابطه ای بین اینترنت و IOT باشند.


وی با بیان اینکه پلیس فتا در زمینه امنیت فضای مجازی فعال است، ابراز کرد: در مقوله امنیت سایبری، بهترین متولیان امنیت توسعه دهندگان خواهند بود.

او با بیان اینکه در حوزه محتوا چالش‌های فراوانی داریم که باعث تأثیرگذاری بر دیگر جنبه های وب فارسی می شود، گفت: به عنوان مثال موضوع فیلترینگ بخاطر نبود امنیت محتوایی ایجاد شده و هر چند هزینه‌هایی دارد اما مجبور به این کار هستیم تا امنیت زیرساخت‌ها و فرهنگ ارتباطات برهم نخورد.

رئیس مرکز عملیات فرا نرم پلیس فتا با تاکید بر اینکه امنیت توسعه وب فارسی باید در ۳ سطح محتوای اینترنت، محتوای شبکه های اجتماعی و نیز کار با ابزارهای ارتباطی مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بخشی از تهدیداتی که می تواند در این فضا به وجود آید مربوط به خطای کار اپلیکیشن‌ها است.

لطفی با بیان اینکه تولید کنندگان این بخش باید قبل از عرضه اپلیکیشن های تولید شده خطای کار این اپلیکیشن‌ها را اسکن کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند، گفت: معاونت فنی پلیس فضای اطلاعات (فتا) درباره ارزیابی امنیتی اپلیکیشن‌های تولید شده در کشور اقدام می کند.

وی گفت: اما با توجه به اینکه این تولیدات نسبت به امکانات موجود زیادتر است، باید توانمندی‌های بیشتری را برای تامین امنیت در حوزه نرم‌افزارهای کاربردی و اپلیکیشن‌ها به کارگیریم.


کد مطلب: 46969

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46969/فیلترینگ-تامین-امنیت-زیرساخت-ها-فرهنگ-ارتباطات-ضروری

ايتنا
  https://www.itna.ir