۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۶

افزایش سرمایه‌گذاری کشورهای اروپای شمالی در بخش فضای ابری

ایتنا- شرکت‌های موجود در اروپای شمالی قصد دارند تا در سال ۲۰۱۷ سرمایه گذاری خود را در بخش فضای ابری (Cloud) افزایش دهند.
افزایش سرمایه‌گذاری کشورهای اروپای شمالی در بخش فضای ابری


بر اساس گزارشی که سایت‌های Computer Weekly و Tech Target انجام داده‌اند، بیش از نیمی (به طور دقیق ۵۲ درصد) از شرکت‌های حوزه اروپای شمالی در سال آینده یعنی ۲۰۱۷ قصد دارند تا میزان سرمایه‌گذاری خود را بر روی فضاهای ابری (Cloud)، نسبت به سال گذشته افزایش دهند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از Computerweekly، بر اساس نظرسنجی که در کشورهای سوئد، نروژ، فنلاند و ایسلند انجام شده است، ۴۳ درصد معتقدند که میزان سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات افزایش خواهد یافت. این امر در حالی است که ۲۷ درصد معتقدند که این سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۷ کاهش خواهد یافت.

در مرکز داده‌های (Data Center) این نظرسنجی شاهد هستیم که ۴۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی استفاده از مدل "نرم‌افزار به عنوان سرویس" (SaaS) به همراه استفاده از فضاهای ابری هیبریدی را روشی مناسب برای این امر ارزیابی می‌کنند.
نزدیک به ۴۴ درصد از شرکت کنندگان مدل "زیرساخت به عنوان سرویس" (IaaS) و استفاده از فضاهای ابری خصوصی را به عنوان روشی مناسب باور دارند و این در حالی است که ۲۳ درصد پروژه‌های "پلتفرم به عنوان سرویس" (PaaS) را برگزیده‌اند.


شاید بتوان گفت تصمیم به استفاده از زیرساخت‌‌ها و نرم‌افزارهای فضای ابری (Cloud) به این دلیل است که شرکت‌ها سعی در کاهش هزینه‌ها در زمینه‌های کارکنان، نگهداری و نرم‌افزار هستند.

اما نمی‌توان تنها گفت که کشورهای اروپای شمالی بر روی محیط‌های ابری تمرکز کرده‌اند. این پدیده به سرعت در حال فراگرفتن قسمت‌های دیگر اروپا نیز می‌باشد. اما با اطلاعاتی که این نظرسنجی سالیانه در اختیار می‌گذارد، می‌توان از این موضوع اطمینان داشت که اتوماسیون قسمت فناوری اطلاعات یکی از امور معمولی است که در سال ۲۰۱۷ شاهد آن خواهیم بود. چرا که شرکت‌ها بیش از پیش نیازمند کاهش هزینه‌های خود در قسمت‌های مختلف بوده و اتوماسیون IT می‌تواند راه حل منطقی برای این شرکت‌ها به حساب بیاید که توسط آن نه تنها از تعداد کارمندان خود خواهند کاست، بلکه هزینه‌های جانبی که به دلیل فضاهای غیر ابری، تولید می‌شود، مانند نگهداری سیستم‌ها، سخت افزارها و نرم افزارها، نیز کاهش خواهد یافت.

تنها بازنده‌‌های این بازی مشاوران فناوری اطلاعات شرکت‌ها بوده که ممکن شغل خود را از دست بدهند. اما اگر این افراد نگاهی به چنین نظرسنجی‌هایی بیاندازند مطمئن خواهند شد که این اتفاق با کمی دیر و زود اتفاق خواهد افتاد و نیاز است برای داشتن عکس‌العمل مناسب، سعی کنند با فراگیری تخصص‌های جدید، خود را در این صنعت ارتقاء بخشند.
 
کد مطلب: 46963
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام