۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱

اتکای کامل گوگل به انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2017

ایتنا - گوگل بزرگترین خریدار انرژی الکتریسیته تجدیدپذیر بوده است و ۴۴ درصد از نیاز خود به برق را با استفاده از انرژی خورشیدی و باد تامین می‌کرده است.
اتکای کامل گوگل به انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2017


طی سال‌های اخیر گوگل تلاش کرده تا اتکای خود به انرژی‌های فسیلی برای تامین برق مورد نیاز را کاهش دهد و در مقابل از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند.


به گزارش ایتنا از فارس، این شرکت می‌گوید قصد دارد از سال ۲۰۱۷ برای برق‌رسانی به تمامی پیاگاه‌های داده و ادارات خود تنها از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده کند و این تحول را یک رویداد بزرگ تاریخی توصیف کرده است.

گوگل پیش از این هم بزرگترین خریدار انرژی الکتریسیته تجدیدپذیر بوده است و ۴۴ درصد از نیاز خود به برق را با استفاده از انرژی خورشیدی و باد تامین می‌کرده است. اما این شرکت قصد دارد این رقم را تا قبل از پایان سال ۲۰۱۷ به ۱۰۰ درصد برساند که رکوردی بی‌سابقه در کل جهان محسوب می‌شود.

بخش عمده نیاز گوگل به انرژی مربوط به سرورهای ذخیره‌سازی داده است که قرار است کارآیی آنها با استفاده از هوش مصنوعی ارتقا یابد. کاربرد انرژی الکتریسیته تجدیدپذیر به صرفه جویی مالی قابل ملاحظه‌ای نیز برای گوگل منجر می‌شود و عاملی موثر برای حفاظت از محیط زیست در برابر آلودگی‌های مختلف خواهد بود.
کد مطلب: 46947
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام