۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۱

اختلاف‌نظر مسئولان کشور در تعداد مشترکان فعال تلفن همراه

ایتنا- وزارت ارتباطات، تعداد سیم‌کارت‌های فعال را حدود 72 میلیون برآورد کرده در حالی‌که پلیس فتا، آمار 160 میلیونی سیم‌کارت‌های فعال را ارائه کرده است.
اختلاف‌نظر مسئولان کشور در تعداد مشترکان فعال تلفن همراه


وزارت ارتباطات طی گزارش اخیر خود که به شکل دوره‌ای اقدام به بررسی وضعیت ارتباطات داخلی کشور می‌کند گفته است که بالغ بر ۷۸ میلیون مشترک فعال موبایل داریم در حالی‌که رئیس پلیس فتا نظر دیگری دارد.


به گزارش ایتنا از تسنیم، چندی نیست که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همت دفتر بررسی‌های فنی - اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری خود اقدام به انتشار گزارش وضعیت ارتباطات داخلی کشور کرده است.

در این گزارش که به صورت دوره‌ای جهت ارزیابی وضعیت ارتباطی و رقابتی اپراتورها با یکدیگر منتشر می‌شود، به صراحت در بخش مربوط به تلفن همراه گفته است که مجموع خطوط واگذار شده تا پایان شهریور ماه سال جاری (آخرین آمار) بالغ بر ۱۵۰ میلیون و ۲۳۰ هزار بوده است.

همین گزارش به صراحت گفته که از این میزان سیم‌کارت واگذار شده بالغ بر ۷۸ میلیون و ۸۰۵ هزار مشترک فعال شده‌اند و ضریب نفوذ نسبت به جمعیت کشور ۹۸.۹ درصد شده است.

بنابراین می‌توان طبق گزارش تحلیلی وزارت ارتباطات به این نتیجه رسید که در حال حاضر حدودا ۷۲ میلیون سیم‌کارت غیرفعال از مجموع خطوط واگذار شده توسط اپراتورهای موبایل در کشور وجود دارد.

با این حال، رئیس پلیس فتا اخیرا در حاشیه همایش مشترک با دادستانی اعلام کرده است که ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور وجود دارد.

این اظهارنظر سردار کمال هادیانفر که در ارتباط با ساماندهی سیم‌کارت‌های بدون صاحب مطرح شده است، کلا ناقض گزارش اشاره شده وزارت ارتباطات در بخش تلفن همراه است.

وی همچنین با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی مربوط به ساماندهی سیم‌کارت‌ها گفته بود که از میان ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور که ۳۰ میلیون آن یا بدون صاحب بوده یا دارای تشابه اسمی است ۲۰ میلیون سیم‌کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون دیگر نیز باقی است.

با قیاس اظهارات رئیس پلیس فتا با گزارش رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، چند سوال مطرح می‌شود؟

۱. رقم دقیق سیم‌کارت‌های فروخته شده در کشور چقدر است؟

۲. تعداد دقیق سیم‌کارت‌های غیرفعال چقدر است؟

۳. مسئول ارائه گزارش‌های آماری و تحقیقی در بخش ارتباطات کیست؟
کد مطلب: 46886
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام