۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۰

پرده‌برداری اپل از یکی از بزرگ‌ترین رازهایش

ایتنا- شرکت اپل ( Apple ) بالاخره پرده از یکی از بزرگ‌ترین راز‌های خود برمی‌دارد.
پرده‌برداری اپل از یکی از بزرگ‌ترین رازهایش


شرکت اپل در نامه‌ای به تنظیم‌کنندگان قانون فدرال، اذعان داشت که در پی بدست آوردن قسمتی از بازار اتومبیل‌های بدون راننده می‌باشد. بالاخره شرکت اپل از این مسئله رونمایی کرد که در صنعت اتومبیل‌های بدون راننده سرمایه‌گذاری کرده است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکنولوژی ریویو، این امر برای مدت‌های بسیاری از دید عموم پنهان مانده بود و شرکت اپل در این زمینه به شدت مخفیانه عمل می‌کرد. اما اخیرا با نامه‌ای که از این شرکت به بیرون درز کرده است این امر مشخص شده که شرکت اپل به شدت بر روی مقوله اتومبیل‌های بدون راننده و اتوماتیک سرمایه‌گذاری‌ کرده است.
در این نامه ذکر شده است که شرکت اپل از این سرمایه‌گذاری بسیار هیجان‌زده بوده و آینده روشنی برای این صنعت می‌بیند.

این نامه اپل در پاسخ به قوانین جدیدی بود که توسط سازمان ملی امنیت ترافیک (NHTSA) برای اتومبیل‌های اتوماتیک و بدون راننده تنظیم شده بود. بر اساس این نامه، شرکت اپل شاید بیشتر از سایر شرکت‌های سازنده اتومبیل بازخورد خوبی به قوانین جدید تنظیم شده داشته باشد. اما باید این نکته را در نظر داشت که در مراحلی از تولید مانند تست کردن اتومبیل، این قوانین ممکن است بسته به شرکت، مورد تغییر واقغ شوند.


در نامه شرکت اپل به صراحت از این امرکه این شرکت در حال ساخت اتومبیل خود است، صحبتی نشده است. این امر شاید بر شایعات اخیر که شرکت اپل بیشتر بر روی قسمت‌های نرم‌افزاری در زمینه اتوماسیون اتومبیل‌ها مانور می‌دهد تا ساخت اتومبیل خود، صحه بگذارد. به نظر می‌آید شرکت اپل با از دست دادن صدها تن از کارمندان بخش ساخت اتومبیل، توجه خود را بر تولید سیستم‌های خودمختار و اتوماتیک رانندگی قرار داده است.

این نکته قابل توجه است که شرکت اپل تنها شرکت فعال در این زمینه نیست. شرکت اوبر ( Uber ) نیز به تازگی آزمایشگاهی را مخصوص فراید یادگیری ماشین‌آلات و اتوماسیون آن تاسیس کرده است و به علاوه اکثر فعالیت این آزمایشگاه تازه تاسیس بر روی ساخت نرم‌افزاری برای ماشین‌های بدون راننده می‌باشد.

به علاوه شرکت‌های دیگری مانند آکسبوتیا (Oxbotia ) که زیرمجموعه دانشگاه آکسفورد ( Oxford ) انگلستان می‌باشد، مدت زیادی است که بر روی این امر فعالیت می‌کند. شرکت‌های دیگری مانند گوگل نیز از مدت‌ها قبل فعالیت خود را در زمینه خودرو‌های هوشمند و بدون راننده، آغاز کرده بودند.

اما بدون شک پرده برداشتن از این راز بزرگ اپل برای همگان خوشایند است. چراکه انتظارات از این شرکت بسیار بالا بوده و حال باید دید که درآینده چه محصولی را از این غول صنعت الکترونیک شاهد خواهیم بود.
 
کد مطلب: 46864
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام