۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸

استفاده اپل از پهپاد برای ارتقای نرم‌افزار کاربردی Maps

ایتنا-اپل (Apple) قصد دارد با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهباد)، نرم‌افزار کاربردی Maps را ارتقاء داده و به‌روزرسانی کند.
استفاده اپل از پهپاد برای ارتقای نرم‌افزار کاربردی Maps


شرکت اپل تیمی از متخصصان روباتیک و مدیریت اطلاعات را برای استفاده از پهپادها و به‌روزرسانی سریع نقشه‌های خود دورهم گرد آورده است. این در حالی است که تا پیش از این، هر دو شرکت گوگل و اپل از خودروهای معمولی و ون‌های مجهز به دوربین برای نقشه‌برداری استفاده می‌کردند، گفتنی است استفاده از پهپادها این امکان را به اپل خواهد داد تا بررسی و رهگیری بهتری بر وضعیت ترافیکی جاده‌ها داشته باشد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از تکنولوژی ریویو، اپل بر این باور است که با استفاده از وسایل پرنده می‌تواند نقشه‌های خود را به‌روز نگه دارد یا حتی تصاویر دقیق و جزئی‌تری در نقشه‌هایش ارائه دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۵، مجوزهای مخصوص را از اداره هوانوردی فدرال یا به‌اختصار FAA اخذ نموده است.
یک منبع آگاه اعلام کرده است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از پهبادها در بررسی تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پیگیری تغییراتی که در جاده‌ها به وجود آمده و نظارت بر مناطق در دست ‌ساخت می‌باشد.

وقتی که این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۲ وارد بازار شد، عده زیادی آن را به سخره گرفتند چون خطاهای عملی و گرافیکی در آن وجود داشت که این نرم‌افزار را غیرقابل اطمینان و حتی در برخی موارد خطرناک می‌کرد. با اینکه شرکت اپل، در چند سال اخیر این نرم‌افزار را به‌روزرسانی کرده اما بازهم اکثر افراد، طرفدار Google Maps هستند.

یکی دیگر از منابع آگاه خاطرنشان کرده است که اپل علاقه زیادی به نقشه‌برداری از فضای داخلی ساختمان و بهبود مسیریابی پیچ در پیچ دارد.


پهبادها به‌صورت تئوری برای اسکن سه‌ بعدی و با وضوح ‌بالا از محیط اطرافشان به کار می‌روند. این قابلیت برای مهندسانی که به دنبال توسعه وسایل خودکار هستند بسیار جذاب است، چون این قابلیت قبل از اینکه برای نقشه‌ها مفید باشد، می‌تواند به آنها کمک کند تا موقعیت خود را در جهان برجسته نمایند.

گزارش‌های اخیر، حاکی از آن است که اپل علاقه فراوانی به توسعه نرم‌افزارهای مختلف از جمله نقشه‌ها دارد.
گفتنی است اگر اپل بخواهد برای به‌روزرسانی Maps یا فراهم کردن اطلاعات خودروهای خودران، از پهبادها استفاده کند، باید روندی طولانی ‌مدت را طی کند. البته باید توجه داشت که شرکت اپل تا کنون از مقررات FAA در زمینه پهبادها پیروی کرده است؛ مطابق این مقررات، پهبادها نباید از خط دید اپراتور خارج شوند که همین موضوع، روند جمع‌آوری اطلاعات را با کندی روبرو می‌کند.

از سویی دیگر، تهیه نقشه‌های سه ‌بعدی زمان‌بر است، چون پوشش کامل یک شهر با تمام جزئیات، به زمان نسبتاً زیادی نیاز دارد.
کد مطلب: 46787
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام