۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸

مدیر زیرساخت: اختلال در تلگرام و باز نشدن بازی کلش به اینترنت ما ربطی ندارد

ایتنا- مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت شایعه بروز اختلال در شبکه اینترنت کشور را رد کرد و گفت: هیچ گونه مشکل و اختلالی در شبکه اینترنت کشور رخ نداده است.
مدیر زیرساخت: اختلال در تلگرام و باز نشدن بازی کلش به اینترنت ما ربطی ندارد



برخی پایگاه‌های اطلاع رسانی داخلی ادعا کرده اند مشکل ایجاد شده برای شبکه اجتماعی تلگراف (بربستر تلگرام) و یک بازی رایانه‌ای پرطرفدار به وضعیت اینترنت کشور مربوط بوده است.


به گزارش ایتنا از ایرنا، در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی تاکید کرد: اکنون وضعیت شبکه اینترنت کشور در حالت عادی است و هیچ گونه اختلالی که باعث از دسترس خارج شدن برخی سایت‌ها شود در شبکه اینترنت بروز نکرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتشار اخباری در باره از دسترس خارج شدن مرکز داده (دیتاسنتر) برخی شرکت های ارایه کننده خدمات اینترنتی را بی‌اساس خواند و گفت: هیچ مرکز داده‌ای تاکنون از دسترس خارج نشده است و در گفت و گویی که با مسوولان این مراکز انجام شد آنان نیز ادعای مطرح شده را تکذیب کردند.

آذری جهرمی در باره مشکل ایجاد شده برای اینترنت اپراتور دوم ارتباطی کشور نیز خاطرنشان کرد: مشکل این اپراتور سیستم داخلی است و با هدف بروز رسانی اینترنت برای ارایه بهتر خدمات به مشترکان صورت گرفته و هیچ ارتباطی با اینترنت کل کشور نداشته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران موضوع از دسترس خارج شدن یک بازی رایانه ای پرطرفدار را نیز بی ارتباط با وضعیت اینترنت کشور دانست و بیان کرد: اطلاع رسانی در این باره برعهده دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است و ارتباطی با وضعیت اینترنت ندارد.

دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین گزارش خود آورده است: هشت میلیون و ۹۷۹ هزار و ۲۹۱ مشترک تا پایان شهریور ماه امسال از پهن باند ثابت (اینترنت ای.دی.اس.ال ADSL) و ۲۳ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۷۴۸ مشترک نیز از پهن باند سیار(اینترنت تلفن همراه) استفاده کرده‌اند.

بر اساس اعلان مرکز آمار، پارسال از مجموع خانوارهای کشور در حدود ۱۳.۵ میلیون خانوار(۵۵.۵درصد) در محل سکونت به اینترنت دسترسی داشته و هشت میلیون خانوار (۳۳درصد) در محل سکونت به اینترنت دسترسی نداشته و ۲.۸میلیون خانوار(۱۱.۶درصد)دسترسی به اینترنت در محل سکونت را اظهار نکرده‌اند.

از کل خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در محل سکونت، تعداد ۱۱.۲ میلیون خانوار (۸۲.۲ درصد) در نقاط شهری و ۲.۳ میلیون خانوار (۱۷.۲درصد)در نقاط روستایی زندگی می‌کرده‌اند.

مرکز آمار ایران اعلام کرده، اندازه سهم خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در محل سکونت برای خانوارهای شهری ۶۲.۱ درصد و برای خانوارهای روستایی ۳۶.۷درصد بوده است.

بر اساس این گزارش از کل خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در محل سکونت، هفت میلیون خانوار(۵۱.۹درصد) حداقل به اینترنت پرسرعت ثابت و ۱۰.۷ میلیون خانوار (۷۹درصد)حداقل به اینترنت پرسرعت سیار دسترسی داشته‌اند.
کد مطلب: 46775
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام