۰
plusresetminus
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۶
تا سال ۲۰۲۰

حجم کل داده‌های جهان ۴۴ زتابایت می‌شود

ایتنا - با این روند بسیاری از سازمان‌های بزرگ جهان هم‌اکنون استراتژی‌های خود را تغییر داده‌اند تا سیستم‌های تحلیل کلان‌داده را در اختیار بگیرند.
حجم کل داده‌های جهان ۴۴ زتابایت می‌شود


بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی IDC، تا سال ۲۰۲۰ میلادی حجم مجموع داده‌های ذخیره شده در سراسر جهان از ۴۴ زتابایت هم فراتر می‌رود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از اینکوئیرر، با روی کار آمدن اینترنت اشیا (IoT)، تحلیل داده‌ها و انتقال دیجیتالی آنها به استراتژی اصلی سازمان‌ها در سال ۲۰۱۶ میلادی تبدیل شد و کارشناسان پیش‌بینی کردند اگر روند تولید اطلاعات به همین صورت دنبال شود، سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۴۴ زتابایت داده در سراسر جهان موجود خواهد بود.

با این روند بسیاری از سازمان‌های بزرگ جهان هم‌اکنون استراتژی‌های خود را تغییر داده‌اند تا سیستم‌های تحلیل کلان‌داده را در اختیار بگیرند و از این طریق بتوانند از حجم گسترده اطلاعاتی که هر روز تولید می‌کنند، بهره بیشتری ببرند.

 

در این میان تنها تعداد کمی از سازمان‌ها از خدمات پردازش ابری چندگانه برای ساماندهی داده‌های خود استفاده می‌کنند و مابقی سازمان‌ها همچنان به سیستم‌های سنتی و مراکز داده وابسته هستند.

مرکز تحقیقاتی IDC پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد سازمان‌هایی که سیستم‌های مرتبط با تحلیل داده‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند افزایش خواهد یافت.
 
کد مطلب: 46743
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام