کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایالات متحده عرضه می‌کند:

تلفن‌های همراه مخصوص رانندگان

7 آذر 1395 ساعت 14:56

ایتنا - مدیریت ملی ایمنی بزرگراه مایل است "حالت رانندگی" زمانی اجرا شود که راننده سریع‌تر از حد مشخصی (مثلاً ۵ مایل بر ساعت) رانندگی می‌کند.




ایالات متحده، از افزودن یک ویژگی موسوم به "قواعد رانندگی" به تلفن‌های همراه خبر داده است. این قابلیت با هدف جلوگیری از حواس‌پرتی راننده و کاهش مخاطرات جاده‌ای حین رانندگی، ارائه می‌شود.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های ایالات متحده(NHTSA)، به دنبال رابط‌های ساده‌‌‌‌تری برای اتومبیل‌ها است. در این قابلیت، گوشی‌های هوشمند از رابط‌های بهینه ‌شده اتومبیل همچون اندروید اتو(Android Auto) و اپل کارپلی(Apple CarPlay) برخوردارند و مادامیکه افراد رانندگی می‌کنند اقدامات ایمنی فعال خواهد شد و برخی ویژگی‌ها نیز غیرفعال می‌شوند.
با این حال، مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها مایل است این اقدامات به نحو بهتری انجام گیرد. 




این مرکز مدیریت، رهنمودهای داوطلبانه‌ای را برای سازندگان تلفن‌های‌ همراه پیشنهاد می‌کند تا گوشی‌هایی تولید کنند که هم قابلیت جفت ‌شدن با سیستم‌های رسانه‌ای(مثل اندروید اتو و کار پلی) داشته باشند و هم شامل یک ویژگی "مد رانندگی" باشد تا بطور فزاینده‌ای میزان حواس‌پرتی راننده را حین رانندگی کاهش دهد.

قابلیت جدید ارائه شده، از رابط ساده‌تری برخوردار است تا زمانی را که رانندگان صرف نگاه کردن به بیرون از جاده می‌کنند به حداقل برساند و ویژگی‌هایی را که افراد حین رانندگی به آنها نیازی ندارند، غیرفعال کند.

مقامات رسمی بطور خاص از ویژگی "حالت رانندگی" انتظار دارند که "تایپ دستی متن" (مثل کیبورد)، عکس و پخش ویدئو، متن غیر ضروری، شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت را غیر فعال کند. البته، نباید انتظار داشت این امر بطور خودکار انجام گیرد.

مدیریت ملی ایمنی بزرگراه مایل است "حالت رانندگی" زمانی اجرا شود که راننده سریع‌تر از حد مشخصی (مثلاً ۵ مایل بر ساعت) رانندگی می‌کند. با این حال، باید توجه داشت که تشخیص این حالت دشوار است. به این ترتیب، در حال حاضر رانندگان مجبورند شخصاً ویژگی "حالت رانندگی" را درخواست کنند تا اینکه در آینده این تشخیص به صورت خودکار انجام شود.
 
گفتنی است این رهنمودها، الزام‌آور نیستند بلکه در حقیقت فاز دوم از تلاش مدیریت ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها است تا درصد حواس‌پرتی‌ را در سامانه‌های صوتی تصویری جاری کاهش دهند. با این حال، پیشنهادات و رهنمودهای مذکور، می تواند اپل، گوگل و سایر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند را تشویق کند تا اینچنین ویژگی‌های ضد حواس‌پرتی را حتی در مواردی که تلفن هوشمند نمی‌تواند به اتومبیل اتصال پیدا کند، به سیستم‌های عامل خود اضافه کنند.

با این وجود، شرکت‌های سازنده نمی‌خواهند به عنوان مقصر رفتار خطرناک پشت اتومبیل‌ شناخته شوند، چراکه این ایده صرف نظر از بازاریابی و فروش، تا حد زیادی به ایمنی رانندگان مربوط می‌شود.
 


کد مطلب: 46712

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46712/تلفن-های-همراه-مخصوص-رانندگان

ايتنا
  https://www.itna.ir