۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۵

آیفونی که یک سال در عمق دریاچه یخ‌زده سالم ماند

ایتنا - آیفون 4 ضد آب نیست اما به لطف قاب مقوامش پس از یک سال حبس کردن نفس خود بالاخره از آب بیرون آمده و به زندگی خود ادامه داد.
آیفونی که یک سال در عمق دریاچه یخ‌زده سالم ماند


شاید باور کردن این موضوع سخت باشد، اما یک گوشی آیفون ۴ یک سال بعد از افتادن به عمق یک دریاچه یخ زده هنوز سالم است و کار می‌کند.


به گزارش ایتنا از فارس، مایکل گانترام در ماه مارس سال ۲۰۱۵ و در زمانی که بر روی یک دریاچه یخ زده مشغول ماهیگیری بود، گوشی آیفون ۴ خود را گم کرد. این گوشی بعد از بیرون افتادن از جیب وی به درون حفره‌ای افتاد که او برای ماهیگیری ایجاد کرده بود.

او هرگز فکر نمی‌کرد که روزی باز هم این گوشی را پیدا کند، اما با خشک شدن آب این دریاچه ، یک مهندس مکانیک به نام دانیل کالگرام با استفاده از فلزیاب خود توانست در زیر ۱۵ سانتیمتر گل و لای، آیفون گم شده مایکل گانترام را بیابد.



وی این گوشی را در ظرفی پر از برنج قرار داد و آن را به مدت دو روز شارژ کرد. سپس او توانست گوشی یادشده را با موفقیت روشن کند و شاهد کار کردن آن بدون عیب و نقص مهمی باشد. دانیل کالگرام بلافاصله با مالک این گوشی که تنها نمایشگرش مختصری آسیب دیده بود تماس گرفت و وی از این موضوع شوکه شد.

باید توجه داشت که آیفون ۴ یک گوشی ضدآب نیست و احتمالا قاب مقاوم این گوشی که ساخت Otterbox بوده باعث سالم ماندن آن شده است.
کد مطلب: 46700
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام