۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۴

ابزار 5 دلاری برای نفوذ به رایانه‌های قفل شده

ایتنا - رایانه Raspberry Pi Raspberry Piکه یک کیت الکترونیکی ساده است، می‌تواند به رایانه‌های قفل شده و مجهز به رمز عبور نفوذ کند.
ابزار 5 دلاری برای نفوذ به رایانه‌های قفل شده


یک محقق امنیتی با استفاده از رایانه‌های ۵ دلاری Raspberry Pi توانست به رایانه‌های قفل شده و مجهز به رمز عبور نفوذ کند.


به گزارش ایتنا از فارس، رایانه مذکور که یک کیت الکترونیکی ساده است، توسط سامی کامکار برای هک کردن انواع رایانه‌ها به کار گرفته شده است.

این هکر مشهور که قبلا درهای خودروها، گاراژ منازل، دوربین‌های بی‌سیم کنترل از راه دور و دیگر ابزار و وسایل الکترونیک را از کار انداخته و به آنها نفوذ کرده بود حالا از رایانه ۵ دلاری Raspberry Pi، یک کارت حافظه میکرو اس.دی و یک کابل micro USB برای نفوذ به رایانه‌های هدف استفاده کرده است.

وی ابزار ابداع شده خود را PoisonTap نام‌گذاری کرده و می‌گوید با استفاده از آن می‌توان به انواع وسایل مجهز به ویندوز، مک و لینوکس نفوذ کرد. زیرا سایر دستگاه‌ها PoisonTap را یک ابزار اتصال به شبکه‌های Ethernet محسوب می‌کنند و حتی در وضعیت قفل بودن هم درخواستی برای اتصال به آن ارسال می‌نمایند.

اگر رایانه قفل شده در حال اجرای مرورگرهای وب باشد، می‌توان آنها را وادار به بازکردن صفحات جدید و اتصال به وب سرور PoisonTap نمود تا سرقت ترافیک اینترنت کاربر نیز ممکن شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند PoisonTap نمونه‌ای از روش‌های روزافزون مورد استفاده برای حملات ارزان قیمت به سایت‌های مختلف و رایانه‌ها است.
کد مطلب: 46695
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام