۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶

هوش مصنوعی مجرمان را تنها از طریق چهره شناسایی می‌کند!

ایتنا- هوش مصنوعی این‌بار به کمک پلیس‌ها برای شناسایی مجرمان می‌آید.
هوش مصنوعی مجرمان را تنها از طریق چهره شناسایی می‌کند!



با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی امکان شناسایی مجرمان بدون وجود هیچ سابقه‌ای از آنان و تنها از طریق بررسی دقیق ویژگی‌های چهره افراد به وجود آمده است.


به گزارش ایتنا از مهر به نقل از نکست وب، Xiaolin Wu و Xi Zhang از محققان دانشگاه جیا تونگ در شانگهای چین موفق به ابداع یک شبکه عصبی مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی شناسایی چهره افراد شده‌اند که تنها با بررسی عکس‌های موجود از چهره انسان‌ها می‌تواند تشخیص دهد آیا آنها جنایتکار هستند یا خیر.

در این سیستم از مجموعه‌ای از الگوریتم‌های کنترل بصری استفاده شده و برای آموزش اولیه آن ۱۸۵۶ مورد از عکس‌های افراد عادی و جنایتکار در اختیار سیستم قرار گرفته تا از این طریق خودآموزی هوش مصنوعی انجام شود. چهره‌های یاد شده مربوط به مردان ۱۸ تا ۵۶ ساله بوده که تنها نیمی از آنها سوابق جنایی داشته اند.

این سیستم هوش مصنوعی بعد از بررسی این چهره‌ها به الگوهای خاصی برای شناسایی صورت افراد جنایتکار دست یافت و در ادامه توانست با دقت ۸۹.۵ درصد چهره افراد جنایتکار را از افراد عادی تشخیص دهد.

بررسی‌هایی که پیش از این در دانشگاه ام.آی.تی انجام شده بود نیز نشانگر تفاوت هایی میان چهره افراد عادی و خاطی است. از جمله اینکه انحنای لب بالای افراد جنایتکار به طور متوسط ۲۳ درصد بزرگتر از افراد عادی است. فاصله میان دو گوشه داخلی چشم‌های جانیان ۶ درصد کمتر است و زاویه بین دو خطی که از نوک بینی آنها به دو گوشه دهانشان کشیده شود تا ۲۰ درصد کوچک‌تر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله محققان این طرح را در نشانی https://arxiv.org/pdf/1611.0403572.pdf مطالعه کنید.
کد مطلب: 46692
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام