۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۴

رقابت ژاپن با چین و آمریکا برای ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان

ایتنا - مهندسان ژاپنی برای جبران عقب‌ماندگی از آمریکا و چین و کره، در تلاش برای تولید ابررایانه‌ای هستند که قادر به انجام ۱۳۰ کادریلیون، محاسبه در ثانیه است.
رقابت ژاپن با چین و آمریکا برای ساخت سریع‌ترین ابررایانه جهان


ژاپن قصد دارد در رقابت با چین و ژاپن سریع‌ترین ابررایانه جهان را بسازد تا محققان این کشور برای تحقیق در مورد خودروهای خودران، ربات‌ها و تجهیزات تشخیص پزشکی از امکانات تازه‌ای برخوردار شوند.


به گزارش ایتنا از فارس، وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن قصد دارد ۱۷۳ میلیون دلار بر روی این طرح سرمایه‌گذاری کند.

ژاپن که تا چند سال قبل در زمینه تولید ابررایانه‌های برتر جهان گوی سبقت را از دیگر کشورها ربوده بود، در سال‌های اخیر هم در این حوزه و هم در دیگر حوزه‌های فناوری از آمریکا و کره جنوبی و چین عقب مانده و سیاست تازه دولت این کشور تصاحب مجدد رتبه اول در دنیای فناوری است.

مهندسان ژاپنی در تلاش برای تولید ابررایانه‌ای هستند که قادر به انجام ۱۳۰ کادریلیون (۱۰ به توان ۱۵)، محاسبه در ثانیه است. امید می‌رود این ابررایانه تا اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی قابل استفاده باشد.

در صورت ساخت این ابررایانه، Sunway Taihulight محصول چین که از توان محاسباتی ۹۳ پتافلاپ برخوردار است در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.

اهمیت این موضوع برای ژاپنی‌ها تا بدان حد است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن هم از شرکت‌ها و مقامات سیاسی این کشور خواسته تا برای افزایش توانمندی این کشور در حوزه رباتیک، ساخت باتری، انرژی‌های تجدیدپذیر و ... همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
کد مطلب: 46690
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام