۰
plusresetminus
سه شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸

استفاده سایت‌های خبری جعلی از آمازون برای استخدام نویسندگانشان

ایتنا- شواهد موجود نشان می دهد که سایت های خبری جعلی از آمازون برای استخدام نویسندگانشان استفاده می کنند.
استفاده سایت‌های خبری جعلی از آمازون برای استخدام نویسندگانشان



به نظر می‌رسد، برخی وب‌سایت‌ها که خبرهای جعلی منتشر می‌کنند، از سیستم مکانیکال تُرک آمازون(Amazon's Mechanical Turk) برای به کار گرفتن، استخدام نویسندگان و تولید مطلب و محتوا استفاده می‌نمایند. 


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از انگجت، اساس سیستم مکانیکال تُرک آمازون یک هیئت‌ مدیره با کارهای گوناگون و عجیب است که شرکت‌ها می‌توانند افراد موجود در این سیستم را به ‌صورت تصادفی از اینترنت استخدام کنند.
این افراد با این هدف استخدام می‌شوند تا انواع مختلفی از کارهای آنلاین نظیر پرکردن نظرسنجی‌های نوشتاری و صوتی را انجام دهند، در همین ارتباط، Goldwater از مردم خواسته است که مقالات خبری تحویل دهند و درازای هر مقاله پنج دلار دریافت کنند. 

یک آگهی که البته اکنون حذف ‌شده است، از مردم می‌خواست که به سبک راش لیمبو، الکس جونز و دیگر شخصیت‌های رسانه ملی‌گرایسفید مطلب بنویسند. در این آگهی نوشته ‌شده بود که ما به شما یک تئوری توطئه ارائه می‌دهیم و از شما می‌خواهیم که در مورد آن مطلب بنویسید و به آن شاخ و برگ دهید. در ادامه این آگهی نوشته بود که شما اکنون یک خبرنگار محسوب می‌شوید.

البته برگرداندن این تئوری‌ها که هیچ اساس و بنیانی ندارند، در وب‌ها، به‌هیچ ‌وجه افراد را به یک خبرنگار تبدیل نمی‌کند. این کار درست مثل این است که مقداری آب در یک ظرف بریزید و بگویید که الآن من با این کار، یک آشپز هستم، واضح است که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. این افراد، اخبار واقعی را پوشش نمی‌دهند بلکه از یک سری از ابزارهای بهینه‌سازی موتور جست‌ؤجو استفاده می‌کنند تا رتبه خود را در سایت Google بالا ببرند. 


این اولین باری نیست که Goldwater تعداد نویسندگان خود را افزایش می‌دهد، مشابه همین اتفاق قبلا نیز روی داده بود.
راشل لاپلانته، یک وکیل مدافع به Motherboard گفت: برای آن پست‌هایی که دارای اشکال و ایراد هستند یک لینک گذاشته می‌شود تا افراد آن پست‌ها را به Amazon گزارش دهند. اما متأسفانه هیچ پیگیری از سوی Amazon انجام‌ نمی‌شود. 

وی تصریح کرده است: دیشب یک سری از پست‌ها را با استفاده از دکمۀ گزارش، ارسال کردم ولی هیچ راهی وجود نداشت تا بفهمم آیا Amazon گزارش من را دیده و آن پست‌ها را حذف کرده است یا خیر! همچنین شرایطی وجود نداشت که متوجه شدم آیا آمازون اقدامی علیه درخواست ‌کننده انجام داده است یا خیر.
 

کد مطلب: 46669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام