۰
plusresetminus
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸

حذف کامندپرامپت برای ترویج پاورشل در ویندوز 10

ایتنا- شرکت مایکروسافت در آخرین ویرایش ویندوز 10، سیستم محبوب و قدیمی کامندپرامپ (command prompt) یا همان cmd را مورد غضب قرار داده است تا بتواند سیستم پاورشل (PowerShell) را محبوب‌تر کند.
حذف کامندپرامپت برای ترویج پاورشل در ویندوز 10


شرکت مایکروسافت در آخرین ویرایش ویندوز ۱۰، سیستم محبوب و قدیمی خط دستور(کامندپرامپت یا command prompt) یا همان cmd را مورد غضب قرار داده است تا بتواند سیستم پاورشل (PowerShell) را محبوب‌تر کند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، کاربران عادی ویندوز معمولا از امکانات اولیه و دم دست‌ترین ابزارهای آن استفاده می‌کنند، اما این تمام کاربردهای این سیستم عامل نیست؛ زمانی که پای کاربران حرفه‌ای به میان می‌آید، بسیاری از ابزارهای داخلی ویندوز از طریق cmd قابل دسترسی هستند که در نگاه اول، چندان به چشم نمی‌آیند.

ده سال پیش بود که شرکت مایکروسافت، سیستمی برای اجرای برخی از عملیات خاص ارائه کرده بود و این سیستم جدید، پاورشل نام داشت.

 

با این وجود کاربران که همچنان به کار کردن با کامندپرامپت(cmd) عادت داشتند، چندان به این سیستم جدید اعتماد نکرده و همچنان به استفاده از cmd ادامه می‌دادند.

حال مایکروسافت برای ترویج سیستم جدید خود به سراغ استفاده از اهرم فشار رفته است و به‌صورت ناگهانی در آخرین نسخه ارائه شده از ویندوز ۱۰، سیستم کامندپرامپت را از دسترس کاربران خارج نموده است.

این امر طبعا با اعتراض کاربران همراه شده است، ولی گویا مایکروسافت بر روی ادامه روند یاد شده تأکید داشته و قصد ایجاد تغییر درروند کاری خود را ندارد.
 
کد مطلب: 46638
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام