کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیل گیتس: هندوستان به بزرگ‌ترین اقتصاد دیجیتالی جهان بدل خواهد شد

2 آذر 1395 ساعت 8:05

ایتنا- بیل گیتس معتقد است که کشور هندوستان با حفظ روند فعلی خود در طول 7 سال آینده به بزرگ‌ترین اقتصاد دیجیتالی در میان تمامی کشورهای جهان بدل خواهد گشت.




بیل گیتس معتقد است که کشور هندوستان با حفظ روند فعلی خود در طول ۷ سال آینده به بزرگ‌ترین اقتصاد دیجیتالی در میان تمامی کشورهای جهان بدل خواهد گشت.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، در چند روز گذشته کشور هندوستان با یک ماجرای بسیار عجیب روبرو بوده است؛ درست یک ساعت پیش از اعلام نتایج انتخابات ایالات‌متحده آمریکا بود که دولت هندوستان اعلام کرد که اسکناس‌های درشت این کشور یعنی اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه ای از اعتبار ساقط هستند.

گفتنی است این اقدام ناگهانی در اصل برای مبارزه با پول‌شویی انجام‌شده بود و به جای اسکناس‌های یاد شده نیز اسکناس‌های جدیدی که مجهز به چیپ ردیاب داخلی هستند به مردم این کشور ارائه شد.

 

 
به نظر می‌رسد که این اقدام از نظر بیل گیتس گامی بسیار بزرگ به‌ حساب می‌آید زیرا او اعلام کرده است که این حرکت دولت هندوستان نشان‌ دهنده برنامه بلندمدت این کشور برای تبدیل‌شدن به قطب اقتصاد دیجیتالی در جهان است.

گیتس در این‌ باره می‌گوید: «اقدام نخست‌وزیر هندوستان در زمینهٔ جایگزینی اسکناس‌های درشت با نسخه‌هایی بسیار امن‌تر، گامی بزرگ در راستای پیشرفت اقتصاد دیجیتالی است.»

علاوه بر این، بیل گیتس اعلام کرده است که کشور هندوستان به‌ زودی از نظر هوش مصنوعی نیز پیشرفت بسیار بزرگی را تجربه خواهد کرد و در صورت درست بودن گفته‌های او می‌توان در بازه زمانی کوتاهی شاهد حضور فناوری‌های هندی در بازار جهانی بود.
 


کد مطلب: 46581

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46581/بیل-گیتس-هندوستان-بزرگ-ترین-اقتصاد-دیجیتالی-جهان-بدل-خواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir