کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اینترنت اشیاء ناامن‌تر از همیشه

1 آذر 1395 ساعت 18:08

ایتنا- به نظر می‌رسد که سازندگان سیستم‌های فعال در اینترنت اشیاء به‌هیچ‌عنوان برنامه‌ای برای بهبود امنیت دستگاه‌های خود ندارند زیرا پس از گذشت یک ماه از شناسایی یک حفره امنیتی بزرگ، هنوز هیچ اقدامی برای رفع این مشکل صورت نپذیرفته است.




به طوری که در حال حاضر شواهد نشان می‌دهد، ظاهرا سازندگان سیستم‌های فعال در زمینه "اینترنت اشیاء" به‌ هیچ‌ عنوان برنامه‌ای برای بهبود امنیت دستگاه‌های خود ندارند، زیرا پس از گذشت یک ماه از شناسایی یک حفره امنیتی بزرگ، هنوز هیچ راه حل و اقدامی برای رفع این مشکل صورت نپذیرفته است.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Gizmodo، اینترنت اشیاء را بدون شک می‌توان آینده فناوری در جهان به‌حساب آورد و گرایش شرکت‌ها به آن نیز در حال افزایش است، با این حا آینده این فناوری در حال حاضر چندان روشن به نظر نمی‌رسد.

مطابق اخبار، چندی پیش بود که یک حفره امنیتی بسیار بزرگ در بسیاری از دستگاه‌هایی که با نام پروژه اینترنت اشیاء شناخته می‌شوند به هکرها اجازه داد تا دسترسی مستقیم به بسیاری از زیرساخت‌های شبکه اصلی اینترنت داشته باشند.

 

حال پس از آن که بیش از یک ماه از شناسایی و معرفی این حفره‌ها می‌گذرد، هنوز میلیون‌ها دستگاه متصل به اینترنت در جهان وجود دارند که سازندگان آنها هیچ اقدامی برای رفع این مشکل در آنها نکرده‌اند.

نکته مهم این است که بیشتر این دستگاه‌ها به‌صورتی تنظیم‌شده‌اند که از رمزهای عبور پیش‌فرض استفاده می‌کنند، و لاجرم این امر به‌عنوان یک دستاویز برای هکرها مورداستفاده قرار می‌گیرد، که طبعا خطرات عمیقی را متوجه این دستگاه ها، و نیز زیرساخت‌های اینترنتی می‌نماید.

متخصصان امنیتی هشدار داده‌اند که دستگاه‌های مختلفی مانند تلویزیون‌های هوشمند و سایر گجت‌های ارزان‌قیمت متصل به شبکه می‌توانند امنیت کاربران را به خطر بیندازند و بهتر است تا روشن شدن تکلیف امنیت این سیستم‌ها از خرید چنین دستگاه‌هایی خودداری کنید.
 


کد مطلب: 46579

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46579/اینترنت-اشیاء-ناامن-تر-همیشه

ايتنا
  https://www.itna.ir