۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
تایوان خواستار شد:

حذف برنامه‌های شرکت Uber از فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپل و گوگل

ایتنا- مقامات تایوان در اقدامی عجیب و غریب از فروشگاه های نرم افزاری گوگل و اپل خواستند که برنامه های شرکت Uber را حذف کنند.
حذف برنامه‌های شرکت Uber از فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپل و گوگل



یکی از مقامات تایوان اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا از اپل و گوگل بخواهد که برخی از برنامه‌های تکنولوژی Uber را از فروشگاه‌های برنامه‌ای این کشور حذف کند. این مقام دولتی اضافه کرد: تایوان در حال اعمال فشار بر این شرکت که با تایپه منازعه دارد، می‌باشد. 


به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از رویترز، Uber در تایوان به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر فناوری اینترنت و نه یک شرکت حمل و نقل فعالیت می‌کند و مقامات تایوانی نیز مدعی‌اند که اشتباهی رخ داده است و این شرکت باید مالیات بیشتری بپردازد. همچنین مقامات تایوان معتقدند که Uber یک شرکت حمل و نقل و نه اینترنتی است. با این حال شرکت مورد بحث اعلام کرده که ارتباطش با تایوان بر اساس قوانین محلی است.

لیانگ گوا-گوا (Liang Guo-guo) ، سخنگوی ریاست عمومی بزرگراه‌های تایوان تصریح کرد: شرکت Uber به تعهدات خود عمل نکرده و به همین دلیل ما راه‌های دیگری را برای مقابله با آن به اجرا خواهیم گذاشت.
وی در گفت‌وگو با رویترز ادامه داد: یکی از سیاست‌های ما این است که برنامه‌های Uber را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری اپل و گوگل حذف کنیم. 


لیانگ گفت: این درخواست شامل حذف برنامه UberEATS است که شرکت Uber به عنوان بخشی از پروژه کسب و کار تاکسیرانی خود در سراسر جهان راه‌اندازی کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا حذف برنامه Uber از فروشگاه‌های نرم‌افزاری گوگل و اپل از دانلود آن به روش‌های دیگر جلوگیری می‌کند یا خیر.
از سویی دیگر، مشخص نیست که تکلیف برنامه‌هایی که الان توسط کاربران دانلود شده است، چه خواهد شد.

شرکت‌های Uber و اپل تاکنون درباره حذف برنامه‌های مورد بحث اظهارنظر نکرده‌اند.
سخنگوی گوگل درباره Google Play و فروشگاه نرم‌افزاری آن تصریح کرده است: ما از تسهیل و یا تروج فعالیت‌های غیرقانونی ممانعت خواهیم کرد. ولی او از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرده است.

وزارت حمل و نقل و ارتباطات تایوان نیز طی بیانیه‌ای از اعمال برخی مجازات‌های UberEATS درباره موتورسیکلت‌سواران خبر داده و تصریح کرده که مجازت‌های تعلیق دو تا شش ماهه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

شرکت Uber که در سال ۲۰۱۳ به بازار تایوان وارد شد، با مسائل امنیتی و حقوقی مشابهی در بازارهای آسیایی مواجه شده است. این شرکت به صورت همزمان با محبوبیت زیاد در تایوان و خشم رانندگان تاکسی داخلی روبرو شد. این رانندگان در اوایل سال جاری اعتراضات گسترده‌ای را علیه این شرکت به راه انداختند.
 

کد مطلب: 46573
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام