۰
plusresetminus
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۲

عذرخواهی توییتر

ایتنا - درست پس از آنکه توییتر از ابزارهای جدید خود برای مقابله با سخنان نفرت‌انگیز خبر داد، یک توییت از سوی گروهی از افراد نژادپرست منتشر شد.
عذرخواهی توییتر


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از techradar، جک دورسی (مدیرعامل شرکت توییتر) به خاطر یک آگهی نئونازی که روی این سایت پدیدار شده بود، عذرخواهی کرد.
آقای دورسی روز پنجشنبه در توییت خود اظهار داشت که متأسفانه سامانه خودکار توییتر نتوانست از توییت یک گروه نژادپرستانه جلوگیری کند.

گفتنی است این توییت نژادپرستانه برداشته شده و حساب کاربری گروه مذکور نیز معلق گشته است.

دورسی می‌گوید: «ما مرتکب اشتباه شدیم و بابت آن عذرخواهی می‌کنیم.»

گفتنی است توییتر مقررات سفت و سختی برای جلوگیری از رفتار نفرت‌انگیز و نامناسب دارد.

دورسی همچنین لینکی را هم به توییت خود افزود که اسکرین‌شاتی از توییت فوق را نشان می‌داد و اشاره کرد که این آگهی درست پس از آنکه توییتر از اقدامات جدید خود در خصوص مبارزه با سخنان نفرت‌انگیز خبر داده بود، منتشر شد.

گفته می‌شود این توییت پس از سخت‌گیری بر حساب‌های کاربری گروهی از افراد محافظه‌کار و نژادپرست رخ داد.
این در حالی است که روز سه شنبه توییتر از ابزارهای جدیدی خبر داده بود که کاربران با استفاده از آنها می‌توانستند محتوای نامناسب را بلاک کنند.

توییتر تنها شبکه اجتماعی نیست که سخنان نفرت‌انگیز در آن منتشر شده‌اند. فیسبوک نیز مشکلات مشابهی داشته است.
فیسبوک برای مبارزه با این مسئله، از یک پیمانکار «متشکل از هزاران نفر از مردم» کمک خواسته تا به ارزیابی محتواهای پرچم‌دار بپردازند.


فیسبوک از این پیمانکاران خواسته تا کارشان را به سرعت انجام دهند و در برخی موارد، این افراد هر ده ثانیه یکبار در خصوص محتوا تصمیم‌گیری می‌نمایند.

البته سخنگوی فیسبوک از نظر دادن پیرامون گروه گفته شده خودداری کرده است. او از ارائه اطلاعات در مورد فرایند پیمانکار در خصوص ارزیابی محتوای پرچم‌دار نیز پرهیز نموده است.
 
کد مطلب: 46558
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام