۰
plusresetminus
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۴

تفاوت ربات تلگرامی با حساب کاربری

ایتنا- ربات‌های تلگرامی یکی از قابلیت‌ها و یا افزونه‌های جانبی پیام‌رسان تلگرام هستند که امکان تعامل کاربر با آن‌ها از طریق ارسال پیام و فرمان‌های متفاوت وجود دارد.
تفاوت ربات تلگرامی با حساب کاربری


طراحی ربات تلگرام لزوما کار دشواری نیست و کاربران تلگرام با طی چند فرآیند ساده می‌توانند یک ربات شخصی برای خود ایجاد کنند که البته تفاوت‌هایی با حساب کاربری‌شان دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ربات‌های تلگرامی یکی از قابلیت‌ها و یا افزونه‌های جانبی پیام‌رسان تلگرام هستند که امکان تعامل کاربر با آن‌ها از طریق ارسال پیام و فرمان‌های متفاوت وجود دارد.

درخصوص تفاوت ربات با سایر حساب‌های کاربری تلگرام از قبیل کاربران یا مدیرهای گروه و... می‌توان گفت ربات‌ها آخرین زمان آنلاین بودن ندارند، در انتهای نام کاربری ربات همیشه کلمهbot حضور دارد، ربات‌ها فضای محدودی برای ذخیره اطلاعات دارند و پیام‌های قدیمی‌تر پس از پردازش توسط ربات حذف می‌شوند. همچنین ربات تلگرام نمی‌تواند شروع‌کننده مکالمه با کاربران باشد، تنها زمانی‌که کاربر به آن پیام بفرستد امکان ارسال پاسخ از طرف ربات وجود خواهد داشت.

همان‌طور که محمد حسنی -کارشناس فضای مجازی- درباره ماهیت ربات‌های تلگرامی توضیح می‌دهد: ربات تلگرامی برنامه‌ای است که روی یک سرور اجرا می‌شود و تلگرام هم یک واسط ایمن برای تبادل بین کاربر و برنامه موجود در آن سرور است.

به عبارت دیگر ربات‌های تلگرام کدهایی هستند که از طریق یک پروتکل امن متصل به یک سرور واسط عمل می‌کنند. از طرفی خاصیت کد بازOpen source بودن تلگرام این اجازه را به برنامه‌نویسان می‌دهد که برایش ربات بنویسند و به توسعه هرچه بیشتر این برنامه کمک کنند.

چطور ربات تلگرامی بسازیم؟
طراحی ربات تلگرام لزوما کار دشواری نیست و همه کاربران تلگرام با طی کردن چند قدم ساده می‌توانند یک ربات شخصی برای خود در این پیام‌رسان ایجاد کنند. برای این کار خود تلگرام یک ربات با نام BotFather معرفی کرده است که کاربر با برقراری ارتباط با این ربات اقدام به راه‌اندازی ربات خود می‌کند.

بدین ترتیب مراحل انجام این کار در هنگام ارتباط با این ربات برای کاربر ارسال می‌شود. البته ربات‌هایی که با این روش ایجاد می‌شود به دلیل اینکه تلگرام برای ساخت ربات سروری در اختیار ما نمی‌گذارد و تنها با استفاده از APIهای خود تلگرام ربات ساخته می‌شود بسیار ساده هستند و قابلیت‌های چندانی ندارند.

برای ساختن یک ربات با امکانات اختصاصی به دانش کدنویسی نیاز است و می‌توان با تهیه یک سرور، قابلیت‌ها و کاربردهای وسیعی برای ربات تعیین و طراحی کرد. ربات‌هایی که با این روش ساخته می‌شوند بر اساس عبارت درخواستی و دستور کاربر می‌توانند در یک دیتابیس جستجو ‌کنند و نتایج متنی یا فایل صوتی، تصویری و ... را برگردانند. حتی می‌توان ربات‌هایی که جنبه نظرسنجی یا برگزاری آزمون آنلاین و امثال آن دارد را طراحی کرد.
کد مطلب: 46547
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام