کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری دی لینک و مایکروسافت برای پروژه سوپر وای‌فای

1 آذر 1395 ساعت 17:04

ایتنا- دو غول بزرگ دنیای فناوری دست‌به‌دست هم داده‌اند تا فناوری وای‌فای را دستخوش تغییراتی بزرگ کنند و قرار است تا پروژه سوپر وای‌فای با همکاری مایکروسافت و دی لینک کلید بخورد.




دو غول بزرگ دنیای فناوری دست‌ به‌ دست هم داده‌اند تا فناوری وای‌فای را دستخوش تغییراتی بزرگ کنند، و با توافق انجام شده قرار است تا پروژه سوپر وای‌فای با همکاری مایکروسافت و دی لینک کلید بخورد.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی Digitimes، سامانه‌های ارتباطی بی‌سیم با محدودیت‌هایی همراه هستند که در برخی از موارد این محدودیت‌ها برای کاربری‌های خاص، دست‌وپا گیر می‌شوند.

همین محدودیت‌ها و مشکلات عاملی می‌شود تا شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت به دنبال ساخت سامانه‌های جدیدی به عنوان نسل آینده فناوری وای‌فای باشند و در نتیجه بتوانند محدوده دسترسی و سرعت انتقال داده بر روی این شبکه‌ها را بهبود بخشند.

 

این مشکل البته فقط در میان یک یا دو شرکت منحصر نمی‌ماند، در این میان شرکت دی لینک که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت‌افزارهای شبکه در جهان به‌حساب می‌آید نیز برای چاره‌اندیشی با مایکروسافت همراه شده است.

مطابق گزارش‌های منتشره شده بر اساس این همکاری در نخستین گام قرار است تا دو شرکت دی لینک و مایکروسافت اقدام به راه‌اندازی شبکه‌های سوپر وای‌فای در کشور آمریکا بنمایند.

همچنین گفته می‌شود که این طرح پس از پوشش مناطق موردنظر در ایالات متحده، در کشورهای دیگر نیز شروع به کار خواهد کرد.

شایان‌ذکر است که شبکه‌های عادی وای‌فای از فناوری ۸۰۲.۱۱ad استفاده می‌کنند ولی فناوری سوپر وای‌فای از فناوری مدرن و برتری به نام ۸۰۲.۱۱af استفاده می‌کند.
 


کد مطلب: 46543

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/46543/همکاری-دی-لینک-مایکروسافت-پروژه-سوپر-وای-فای

ايتنا
  https://www.itna.ir