۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۷

بلاتکلیفی ۲۱۰ هزار مشترک تلفن

مخابرات بانی می‌شود؟
ایتنا- پروانه چهار شرکت ارتباطی در زمینه فیکس به همراه یک برند ممنوع الفعالیت به پایان رسید و براساس مستندات موجود تنها پروانه شرکت مخابرات ایران تمدید شده است؛ با این حال تکلیف ۲۱۰ هزار مشترک تلفن ثابت چه می‌شود؟


به گزارش ایتنا از تسنیم، دهم آبان پروانه فعالیت پنج شرکت ارتباطی در قالب ارائه کننده خدمات تلفن ثابت منقضی شد و به این ترتیب رقبای شرکت مخابرات ایران پس از ۱۳ سال از میدان رقابت کنار رفتند.


این شرکت‌ها که مجوز عرضه تلفن ثابت در برخی مناطق کشور را داشتند، مجموعا تا پایان شهریور سال جاری ۲۱۰ هزار و ۲۳۶ مشترک فعال جذب کردند.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در گزارشی عنوان کرده که شرکت‌های ارتباطاتی جامع نوین، تعاونی منتظران عدل گستر، ایرافون قشم، ارتباطات کوه نور و ارتباطاتی ضحی کیش مجموعا ۴۳۷ هزار و ۲۰۰ ظرفیت منصوبه داشتند که از این رقم ۴۸ درصد فعال شدند.

ایرافون قشم در هرمزگان، گلستان و مازندران مجموعا ۴۰۴۴۱ مشترک فعال تا پایان شهریور ماه داشته که البته این تعداد کلا مختص هرمزگان است و در دو استان دیگر فعال نبوده است.

ضحی کیش هم در تهران توانسته بوده با نصب ۱۸۰ هزار خط به ۱۴۹ هزار و ۷۶۷ مشترک فعال دست پیدا کند.

ارتباطات کوه نور در تهران، البرز و اصفهان مجموعا ۳۲ هزار ظرفیت منصوبه داشته که از این رقم توانسته ۴۱.۸۱ درصد مشترک فعال جذب کند.

تعاونی منتظران عدل گستر هم در خراسان رضوی با ۱۰ هزار ظرفیت منصوبه ممنوع الفعالیت شده است.

جامع نوین با ۲۰۲۰۰ ظرفیت منصوبه در تهران، البرز و بوشهر توانسته ۶۶۵۰ مشترک فعال به نام خود جذب کند.

با در نظر گرفتن اینکه پروانه فعالیت این شرکت‌ها باطل شده و تنها مخابرات ایران تا سال ۱۴۰۲ قادر به فعالیت در این حوزه است، آیا مشترکان تلفن ثابت دیگر اپراتورهای منقضی شده مشترک مخابرات می‌شوند؟
کد مطلب: 46520
نام شما
آدرس ايميل شما