۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۹

مولکول‌های روی گوشی همراه فاش‌کننده اسرار سبک‌ زندگی‌ شماست!

ایتنا-کارشناسان معتقدند مولکول‌های موجود روی گوشی‌های همراه می‌توانند اطلاعاتی را در مورد سلامت و سبک زندگی افراد ارائه دهند.
مولکول‌های روی گوشی همراه فاش‌کننده اسرار سبک‌ زندگی‌ شماست!


متخصصان آمریکایی به بررسی ۴۰ گوشی همراه پرداخته که نشانه‌هایی از مواد و ترکیب‌های مختلف از کافئین گرفته تا کرم‌های پوست روی تمامی آنها پیدا کردند.

به گفته متخصصان آمریکایی افراد در تماس با انواع وسایل نشانه‌هایی از مولکول‌ها، مواد شیمیایی و باکتری روی آنها باقی می‌گذارند و حتی شست و شوی صحیح و مرتب دست‌ها مانع از انتقال آنها نمی‌شود.

گروهی از متخصصان دانشگاه کالیفرنیا به آزمایش روی ۵۰۰ نمونه گرفته شده از تلفن همراه و پوست دست ۴۰ فرد بزرگسال پرداختند. سپس آنان این اطلاعات را با مولکول‌های شناسایی شده در پایگاه داده‌ها مقایسه کرده و شرح حالی از سبک زندگی صاحب هر یک از گوشی‌های همراه ارائه کردند.

متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: با تحلیل و بررسی روی مولکول‌های به جا مانده بر تلفن‌های همراه می‌توان جنسیت مالک گوشی، نوع مواد خوراکی و نوشیدنی‌های مصرفی را مشخص کرد. همچنین می‌توان مشخص کرد که فرد چه مدت زمانی را در فضاهای باز می‌گذراند یا اینکه به دلیل افسردگی تحت درمان قرار دارد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، بیشتر مولکول‌ها از طریق پوست، دست‌ها و تعریق به تلفن همراه منتقل می‌شود. همچنین بررسی‌های پیشین نشان داده است در صورتیکه فرد دست‌های خود را برای مدت سه روز شست و شو ندهد همچنان میزان زیادی از اثرات محصولات بهداشتی و آرایشی روی پوست او باقی می‌ماند.
کد مطلب: 46516
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام