۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۷

قوی‌ترین ابرکامپیوترهای جهان چینی شدند

ایتنا - در لیست Top500 امسال مشخص شد در آن مشخص شد هر یک از دو کشور آمریکا و چین 171 دستگاه ابرکامپیوتر خود را در این لیست جا داده‌اند.
قوی‌ترین ابرکامپیوترهای جهان چینی شدند


دو ابرکامپیوتر چینی Sunway TaihuLight و Tianhe-2 توانستند دو رتبه نخست از لیست برترین و قدرتمندترین ابرکامپیوترهای جهان را از آن خود کنند.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پی‌سی‌ورلد، لیست Top500 که به تازگی انتشار یافته است اطلاعات مربوط به قوی‌ترین ابرکامپیوترهای جهان را منتشر کرده و در نهایت مشخص شده که باز هم چینی‌ها رتبه نخست این لیست را از آن خود کرده‌اند.

گفتنی است دو کشور آمریکا و چین تعداد ابرکامپیوترهای خود را در این لیست افزایش داده‌اند و البته، قدرت آنها را هم بیشتر کرده‌اند.
هم‌اکنون چهل‌ و هشتمین نسخه از لیست Top500 منتشر شده است و در آن مشخص شده هر یک از دو کشور آمریکا و چین تعداد ۱۷۱ دستگاه ابرکامپیوتر خود را در این لیست جای داده‌اند.

در نسخه قبلی این لیست که ماه ژوئن منتشر شد، کشور چین ۱۶۷ دستگاه و آمریکا هم ۱۶۵ دستگاه ابرکامپیوتر را ارائه کرده بود.

 

همچنین در این فهرست مشخص شد کشور آلمان ۳۲ دستگاه از قوی‌ترین ابرکامپیوترهای جهان را در اختیار دارد که پس از آن ژاپن با ۲۷ دستگاه، فرانسه با ۲۰ دستگاه، و بریتانیا با ۱۷ دستگاه قرار گرفته‌اند.

این فرآيند تغییرات عمده‌ای را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.
در لیست سال قبل کشور آمریکا ۲۰۰ دستگاه از برترین ابرکامپیوترهای جهان را در اختیار داشت و پس از آن چین با ۱۰۸ دستگاه، ژاپن با ۳۷ دستگاه، آلمان با ۳۳ دستگاه و دو کشور فرانسه و بریتانیا هر کدام با ۱۸ دستگاه قرار داشتند.
 
کد مطلب: 46506
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام