۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲

چین اپل را به انتقام‌گیری در نبرد تجاری با آمریکا تهدید کرد

ایتنا - چین به آمریکا و شخص ترامپ هشدار داده که اگر ترامپ، به دنبال افزایش تعرفه کالاهای وارداتی این کشور به ایالات متحده باشد، چین هم از شرکت‌های آمریکایی مانند اپل انتقام خواهد گرفت.
چین اپل را به انتقام‌گیری در نبرد تجاری با آمریکا تهدید کرد


چین روز گذشته هشدار داد اگر دونالد ترامپ رییس جمهور افراطی جدید آمریکا به دنبال افزایش تعرفه کالاهای وارداتی این کشور به ایالات متحده باشد، چین هم از شرکت‌های آمریکایی مانند اپل انتقام خواهد گرفت.


به گزارش ایتنا از فارس، چین ممکن است برای مقابله با آمریکا دست به اقدام متقابل بزند که نتیجه آن گران شدن شدید تولیدات محبوب شرکت‌های فناوری آمریکایی مانند اپل در چین و کاهش خرید و استقبال از آنها خواهد بود.

در روزهای اخیر مقالات و تفسیرهای متعددی در روزنامه‌های چینی به چاپ رسیده که در همه آنها در مورد افزایش تعرفه‌های کالاهای چینی صادر شده به آمریکا به کاخ سفید هشدار داده شده است.

در یکی از این مقاله‌ها که در روزنامه چینی گلوبال تایمز چاپ شده به ترامپ هشدار داده شده که چنین اقدامی به لغو سفارش خرید هواپیماهای بوئینگ و جایگزینی ایرباس اروپایی توسط چینی‌ها نیز منجر می‌شود.

ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داد که تعرفه کالاهای وارداتی از چین را تا ۴۵ درصد افزایش می‌دهد و دستورات لازم را در این زمینه به وزارت‌ خزانه‌داری ایالات متحده خواهد داد.

در انتهای مقاله گلوبال تایمز ترامپ یک تاجر زیرک توصیف شده که با چنین اقدام خامی آتش نبرد تجاری میان چین و آمریکا را روشن نخواهد کرد. در حال حاضر ارزش لپ‌تاپ‌های صادراتی چین به آمریکا به ۳۷.۱ میلیارد دلار می‌رسد و البته ارزش مالی گوشی‌های هوشمند صادراتی چین به آمریکا از این رقم هم بیشتر است. از سوی دیگر در سه ماهه منتهی به سپتامبر درآمد اپل از فروش محصولات فناوری در شرق آسیا به ۸.۸ میلیارد دلار رسید که ۱۹ درصد از آن ناشی از فروش آیفون در چین بود.
کد مطلب: 46491
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام