۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۲

تصمیم فیس‌بوک برای نظارت بیشتر بر محتوا

ایتنا- زاکربرگ معتقد است تاثیر فیس‌بوک بر انتخابات احمقانه است اما درواقع فیس‌بوک متهم به تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات است!
تصمیم فیس‌بوک برای نظارت بیشتر بر محتوا


پس از اتهاماتی مبنی بر تاثیر فیس‌بوک در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کارکنان و مدیران این شبکه اجتماعی با توجه به نقش آن به عنوان رسانه، می‌اندیشند چطور می‌تواند از نشر اطلاعات نادرست جلوگیری کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از نیویورک تایمز، پس از اینکه دونالد ترامپ هیلاری کلینتون را مغلوب ساخت و رئیس‌جمهور آمریکا شد، معاونان فیس‌بوک از یکدیگر پرسیدند که آنها چه نقشی در نتیجه این انتخابات داشتند؟

فیس‌بوک در روزهای پس از انتخابات در بطن حوادث بود و در عین حال متهم به این شده که در انتقال اطلاعات نادرست و اخبار جعلی که بر رای آمریکایی‌ها تاثیر گذاشته، موثر بوده است. همچنین گفت‌وگوهای آنلاین مدیران فیس‌بوک نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند بدانند مسئولیتشان در این زمینه چه بوده است.

اگرچه فیس‌بوک‌ از خود به عنوان یک منبع اطلاعات غیرحزبی دفاع می‌کند و مارک زاکربرگ، رئیس و مدیر اجرایی این شبکه نیز می‌گوید که تاثیر فیس‌بوک بر انتخابات، یک ایده بسیار احمقانه است، بسیاری از مدیران و کارکنان شرکت‌ از خود می‌پرسند که چگونه توانستند بر ذهن، نظرات و آرای آمریکایی‌ها اثر بگذارند.

در حال حاضر الگوریتم‌های متعددی برای اعتبارسنجی محتوای فیس‌بوک پیش از انتشار وجود دارد، اما زاکربرگ اعتراف کرده این مسئله بسیار دشوار است و کنترل محتوای منتشرشده در فیس‌بوک نیازمند کار و تلاش بیشتری است، البته هنوز این ایده که فیس‌بوک اثر مستقیم بر رای مردم داشته را به چالش می‌کشد.

در این راستا زاکربرگ در صفحه فیس‌بوک خود و اعتقاداتش درباره انتخابات نوشته است: بیش از ۹۹ درصد از تمام محتوای فیس‌بوک که مردم مشاهده می‌کنند معتبر است و تنها مقدار بسیار کمی از این اخبار جعلی و مضر است. بنابراین بسیار بعید است که مطالب جعلی فیس‌بوک، نتیجه انتخابات را تغییر داده باشد. من مطمئنم ما می‌توانیم راهی را برای جامعه خود بیابیم که به ما بگوید کدام مطالب معنی‌دار و صحیح است، اما معتقدم باید در مورد تبدیل شدن به داورانی از حقیقت بسیار محتاط باشیم.

پرسش‌های پس از انتخابات نشان می‌دهد قدرت نفوذ این شرکت در بین ۱.۷۹ میلیارد کاربری که آن را تماشا می‌کنند، می‌خوانند و باور دارند، به طور فزاینده مورد انتقاد قرار گرفته است. تقریبا نیمی از بزرگسالان آمریکایی به فیس‌بوک به عنوان یک منبع خبری نگاه می‌کنند و فیس‌بوک نیز اغلب از این توانایی برای نشان دادن تبلیغات به کاربران و به تصویر کشیدن خود به عنوان یک مکانیزم موثر برای کمک به ترویج محصولات خود استفاده می‌کند.

کارمندان فیس‌بوک پس از چندین حادثه مربوط به محتوای این شبکه اجتماعی که در نیوزفید کاربران نمایش داده شده است، از نقش این شرکت در رسانه آگاه‌تر شده‌اند و به نظر می‌رسد از این پس کنترل و سخت گیری بیشتری برای نشر محتوا، به خصوص اخبار سیاسی خواهند داشت. آنها در حال ارزیابی مجدد نقش فیس‌بوک به عنوان یک رسانه هستند و می‌اندیشند که چطور می‌تواند از توزیع اطلاعات نادرست جلوگیری کنند.
کد مطلب: 46476
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام